Gå til innhold
  • Bli medlem

DD Hammocks Magic Carpet


ingen87

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med DD Hammocks sine Magic Carpet? 

https://www.ddhammocks.com/product/dd_magic_carpet?from_cat=41

 

Jeg har kjøpt XL-versjonen som jeg tenker å ha som et lite tak over Akto, og som generelt kan være med i sekken på all slags turer. Har fra før en DD Hammocks 3x3 (ikke superlight), men synes denne er litt stor og tung til daglig bruk. Pakker den som regel kun i sekken når jeg skal sove/bruke hengekøye.

Derfor prøver jeg en vesentlig mindre, men skulle tro at 140 x 220 cm skal kunne brukes til et lite dagskjul/tak, også uten telt? Ser ikke for meg at dette er noe å overnatte under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde fungere fint den der. Har selv en DD XL tarp til køya (kjøpt pga. for mye titting på YouTube og kul camo). 220 er litt kort for regnbeskyttelse om natten, da bør den være 280-300 (gjelder ikke om du er 160cm), men lang nok som gapahuk foran bålet uten nedbør i vente. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en som nødly på dagsturer sommerstid i tilfelle regn mens jeg raster. Den er også fin som løsbunn i en lavvo. Praktisk at den kan plugges fast i hjørnene, men skulle gjerne sett at det også var pluggfester midt på langsidene. Vinterstid buker jeg heller en original, uforet jervenduk til samme formål. Den er praktisk også som poncho (jervenduken) og raskt vindskjul under rast om det blåser kaldt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikeshop har DD Magic Carpet til 199,- så fant ut at dette var såpass rimelig, at det var verdt et forsøk :) 

Men ja den DD Superlight S ser ikke så dumt ut! Mange flere festepunkter, og kanskje bedre egna til formålet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan f.eks bruke en gåstav i ett av festepunktene, det er ganske raust med16 stk av langs sidene, og 3 langs "ridgeline" (19). Ikke mange store tarper som har så mange festepunkter, burde være mulig å lage et arrangement til Akto med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ingen87 skrev (46 minutter siden):

Bikeshop har DD Magic Carpet til 199,- så fant ut at dette var såpass rimelig, at det var verdt et forsøk :) 

Men ja den DD Superlight S ser ikke så dumt ut! Mange flere festepunkter, og kanskje bedre egna til formålet?

Tror du blir fornøyd med Magic Carpet. Det går an å improvisere festepunkter om det er behov. Det holder med hjørnefester i de fleste tilfeller. Klart at en større duk kan dekke flere behov, men uansett hva man velger så blir det et kompromiss mellom størrelse, vekt og pris. Som du sier blir en stor duk fort liggende igjen hjemme.

Jeg kjøpte en STS Nano Tarp Poncho til samme bruk. En god slump dyrere, da, og for tynn til bruk som bunnduk, tror jeg. Men fin størrelse (145x265cm), lett (oppgitt til 230g, men min veier 202g inkl pakkpose) og funker bra som poncho. Bardunfester i hjørnene og midt på hver side. Hetta kan også brukes som festepunkt for å få løfta taket litt på midten.

Men som sagt, som ly på dagstur tror jeg Magic Carpet vil gjøre en utmerket jobb, og den kan doble som bunnduk i et fortelt. Og den er lett nok til at den alltid kan ligge i sekken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.