Gå til innhold
  • Bli medlem

Iridium abonnement til satphone


squidman

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg nuss på en brukt Iridium 9575 satellit telefon på Geilo, og da jeg er på Ustaoset for tiden, skal møte fyren imorgen for å hente den (sammen med ekstern antenne, pelican case osv). Kupp til 8000. Det jeg lurer på, sliter litt med finne god abonnement. Må bestille simkort og abonnement til sommeren hvis ikke tidligere (mulig jeg prøver meg på Hardangervidda på langs i vinter med telt, pulk osv, men skal uansett fiske Hardangervidda i juli/august istedenfor laksefiske neste år). Er det folk med satphone og abonnement som kan anbefale noe? Billigste jeg fant var rundt 65 USD i måneden, USD1,50 i minuttet som virket greit. Kontantkortene virket ikke så greit, veldig dyrt for 365 dagers kort. Har sent forespørsel til noen firmaer i Norge, venter på svar.

Eneste aktuell alternativ var Garmin inreach mini2, som er heller ikke billig og mye mindre pratkisk. Gammel pappa, ønsker å være kontaktbar skulle han bli verre i løpet av året. Og i det hele tatt mye mer pratkisk med satellittelefon.  Område det er snakk om er vannene sør for Tuva, (Hardangervidda Øst fiskekort som muligens er utdatert), Skjerjavatnet vest for Tuva, eller muligens hele Hardangervidda fra Ustaoset til Haukeliseter. Har tidligere opplevd null dekning sør og vest for Tuva.

 

Vært borte fra forumet i flere år, men hyggelig være tilbake. Mye nyttig info og hjelpsomme mennesker. Skal følge med i 2023! Godt nytt år alle sammen fra Ustaoset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja den er kjøpt til veldig hyggelig pris med hytte antenne. Går for fleetcom.no abbo på 650kr i måneden, 15kr i minuttet. Har kontant kort 30,180,360 dager med mange minutter, som kan fornyes innen 270 dager, men for mange ringeminutter og relativt dyrt og mye styr. Om jeg husker riktig, 200 minutter og 180 dagers kort kom på 5800kr. 650kr i måneden er 4 pakker røyk eller en mindre shopping på Meny. Det går an. Har bare tenkt sende sms og ringe i emergency.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.