Gå til innhold
  • Bli medlem

Flerbruksbukse - med membran


johanhs

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere hatt en Norrøna gore-tex bukse. "Stormbukse" er det nærmeste jeg klarer å huske av navnet på den. Uansett, nå finner jeg den ikke lenger og er på utkikk etter en ny. Erfaringene jeg gjorde med denne buksa tilsier at jeg ihvertfall ikke trenger noe kraftigere bukse, snarere tvert om. En lettere bukse med mer bevegelsesfrihet kan være ønskelig. Den må også kunne fungere både til turer om sommeren og i skibakken og på fjellet på vinteren.

Foreløpig heller jeg mot Bergans Anatomic LV. Den er grei på pris også med 1650,-

Noen som har andre tips..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergans Snowdrift (Tror jeg den heter) bra pris, innebygde gamasjer (som funker!), og uttakbare knebeskyttere og forsterkninger på innsiden av beina. "Vanntette" glidelåser i hele siden og på lommer. kan brukes med og uten seler. Lett nok til å kunne brukes som regnbukse på sommeren, men ikke turbukse vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Kjøpte den i sommer når jeg var på Buktafestivalen i Tromsø. Har brukt den på fjellet og på bikkjelufting siden da. (Vi har hatt en "fantastisk" sommer og høst i nord...) Ser ingen problemer med å bruke den helårs så lenge det ikke er altfor varmt da. Men det er jo som sagt ikke noe som plager oss i særlig grad her oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal anbefale bukse er det klart norrøna forelhogna! Siden den skal duge på fjellet om vinteren også, så bør du unngå paclite modellen... jeg kjøpte min før jul, og tok den på 1. juledag :D

Aldri hatt en mer perfekt allround bukse!

Fullpris er 3000 men jeg kjøpte den på ei friluftsmesse til halv pris :P

Bare skryt til den modellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.