Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Superlight, mangler noe?


LivetsVatn

Anbefalte innlegg

Hei. Newbie her.

 

Jeg annerkjenner at det er flere ganger blitt tatt opp som et tema(sl fra Helsport). Det jeg egentlig lurer på er: 

Siden jeg er på vei til å kjøpe meg et HS SL telt, har jeg lagt merke til at det er flere funksjoner som er kuttet ned på for å spare vekt Er det noen som har gjort seg erfaringer med standard og SL der man savner noe? 

Jeg la merke til at det er ikke noe muligheter for å stramme teltstangen i teltstangkoppen, men så er spørsmålet om man egentlig trenger....

Er også vant med å kunne lukke/justere ventilasjonen, men her er det åpent hele tiden. 

 

Hvis jeg spør noe som har blitt svart på før, tar jeg gjerne i mot link og fjerner dette innlegget 😊

 

På forhånd takk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LivetsVatn skrev (1 time siden):

Hei. Newbie her.

 

Jeg annerkjenner at det er flere ganger blitt tatt opp som et tema(sl fra Helsport). Det jeg egentlig lurer på er: 

Siden jeg er på vei til å kjøpe meg et HS SL telt, har jeg lagt merke til at det er flere funksjoner som er kuttet ned på for å spare vekt Er det noen som har gjort seg erfaringer med standard og SL der man savner noe? 

Jeg la merke til at det er ikke noe muligheter for å stramme teltstangen i teltstangkoppen, men så er spørsmålet om man egentlig trenger....

Er også vant med å kunne lukke/justere ventilasjonen, men her er det åpent hele tiden. 

 

Hvis jeg spør noe som har blitt svart på før, tar jeg gjerne i mot link og fjerner dette innlegget 😊

 

På forhånd takk!

 

Mine erfaringer er fra noen år tilbake, så mulig det er nye varianter av teltene nå. 

Jeg hadde et reinsfjell 2sl. Det var mulig å stramme teltkoppene til stengene på dette. Og det vil jeg tro de har videreført på nye modeller også(?).

Andre kompromiss er at det er tynn duk. Får fort hull i bunnduken av barnåler etc. Ved dårlig vær eller veldig fint vær savnet jeg muligheten til å kunne justere luftingen i innerdører. Så var bunnduken glatt, ikke et problem egentlig. 

I og for seg var jeg happy med teltet. Men valgte og selge det til fordel for et som var mer robust og et som var mindre og lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Hammer said:

Mine erfaringer er fra noen år tilbake, så mulig det er nye varianter av teltene nå. 

Jeg hadde et reinsfjell 2sl. Det var mulig å stramme teltkoppene til stengene på dette. Og det vil jeg tro de har videreført på nye modeller også(?).

Andre kompromiss er at det er tynn duk. Får fort hull i bunnduken av barnåler etc. Ved dårlig vær eller veldig fint vær savnet jeg muligheten til å kunne justere luftingen i innerdører. Så var bunnduken glatt, ikke et problem egentlig. 

I og for seg var jeg happy med teltet. Men valgte og selge det til fordel for et som var mer robust og et som var mindre og lettere. 

Det er ikke videreført, altså stramming av teltkoppene. Jeg prøvde å sette i teltstang i teltkoppen, noe jeg fant var veldig tungt. Mulig det skal være slik, men jeg var bekymret for at noe skulle ryke eller revne.

 

Takk for svar Hammer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.