thpaulsen Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Heisann! Bestemte meg på kort varsel for å ta en liten overnattingstur i nærområdet, så lørdags ettermiddag pakket jeg teltet, hoppet på sykkelen og satte avsted mot Oltedal i full rulle, bare avbrutt av et lite pit-stop på Platou for å sikre den noe vesentlige Real kvelds-/frokostmaten. Med 12-15kg på ryggen bare det seint avgårde utstyrt med mine utrente spinkelbein, og jeg var ikke helt fremme i Oltedal da det begynte å bli mørkt, blåse opp og regne ville kattunger... Jeg bestemte meg derfor for å slå leir på et lite utmarksområde ca. midt i nabodalen som går parallelt med Oltedal på Vestsiden. Jeg fant ly (trodde jeg) ved siden av en liten fjellknaus i et utmarksområde som lå noe høyere enn området rundt, og opp med teltet... Kvelden foreløp fint, Whisky akkompagnert av Sandemoses En Flyktning Krysser Sine Spor... Litt utpå begynte det dog å blåse skikkelig opp, og rundt kl. 2400 kan man ikke si annet enn at det ble temmelig livlig; det høljet ned og blåste hakka møkk... Teltplassen var nok det tørreste området i dalen; men dog ikke tørt nok for mine standardplugger beregnet på andre forhold enn søle, og jeg måtte opp tre ganger i løpet av natten for å justere bardunene... Men det er slikt som hører med Vedlegger en liten link til en 30sec videosnutt fra YouTube... Mot slutten av filmen presses teltduken inn; noe som innleder nattens første utendørsbesøk for bardunjustering Kan nevne at dette var rundt midnatt, og at vindretningen dreide ca. 180 grader i løpet av natten, og tiltok i styrke... Vel, vel... Live and learn I say ^^ Skal man tro Meterologisk Institutt var det snakk om ca. 28 M/sec i området.. Mvh. TH Video: Vis rapporten i Turkartet Vis større kart
Trym Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Nå skjønner jeg hvorfor ørepropper er på pakkelisten til en del folk Hvilket telt brukte du på turen?
thpaulsen Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Skrevet 15. januar 2007 Hehe, ørepropper kan sikker være greit å ha, jepp Teltet var et Hilleberg Nammatj 2 GT. Mvh. TH
Lindap Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Hei. Legger du ikke stein på bardunene (i tillegg til teltpluggene)? Det gjør jeg når det blåser. Linda
thpaulsen Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Skrevet 15. januar 2007 Hei... Fikk ikke med meg stormvarselet før jeg dro og visste ikke at det kom til å blåse fullt så mye... Ellers hadde jeg lagt meg et sted hvor det var småstein tilgjengelig... Lette i en stor sirkel rundt teltet men ingen stein på riktig størrelse... Ble ikke til at jeg orket å virre rundt i mørket heller Desverre ingen tre/røtter å binde meg fast i heller.. Vel vel, som jeg sa; live and learn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå