Fiskepadde Skrevet 28. mars 2022 Skrevet 28. mars 2022 Lurer på om det er noen fine villmarksområder på Sør/Vest-landet som man kan gå noen kilomenter i mai uten å bli nedsnødd? Er lite kjent i skogen sør for Stord, men innbiller meg der burde være en eller annen fin plass å traske nede i bibelbeltet. 1
REJOHN Skrevet 28. mars 2022 Skrevet 28. mars 2022 Fiskepadde skrev (25 minutter siden): Lurer på om det er noen fine villmarksområder på Sør/Vest-landet som man kan gå noen kilomenter i mai uten å bli nedsnødd? Området innenfor "Jæren" I lågheien er det bart. Over 6-800moh er det fortsatt snø, og det er fortsatt vinter oppe i heia. Hunnedalen Skåpet og Viglesdalen har skiføre , men snøen minker i de lavere delene. og det er folk som gå på beina til Skåpet.... Med telt vil jeg muligens anbefale Brekko til Jæren Friluftsråd. Det vil antakelig også være mulig å ta en tur i Madlandsheia (ikke langt innover) og det burde være mulig å gå et stykke innover Fidjadalen i Frafjord. (Det kan være snøen ligger nedenfor Månvatnet.) 1
Fiskepadde Skrevet 29. mars 2022 Forfatter Skrevet 29. mars 2022 REJOHN skrev (På 28.3.2022 den 19.37): Området innenfor "Jæren" I lågheien er det bart. Over 6-800moh er det fortsatt snø, og det er fortsatt vinter oppe i heia. Hunnedalen Skåpet og Viglesdalen har skiføre , men snøen minker i de lavere delene. og det er folk som gå på beina til Skåpet.... Med telt vil jeg muligens anbefale Brekko til Jæren Friluftsråd. Det vil antakelig også være mulig å ta en tur i Madlandsheia (ikke langt innover) og det burde være mulig å gå et stykke innover Fidjadalen i Frafjord. (Det kan være snøen ligger nedenfor Månvatnet.) Takk for tips Fidjadalen ser spennende ut, sikkert en fin plass å ta med junior sommerstid! Slitsomt med denne snøen når det verken er vinter eller sommer.
+Bjarne H.S. Skrevet 29. mars 2022 Skrevet 29. mars 2022 Fiskepadde skrev (På 28.3.2022 den 19.05): Lurer på om det er noen fine villmarksområder på Sør/Vest-landet som man kan gå noen kilomenter i mai uten å bli nedsnødd? Er lite kjent i skogen sør for Stord, men innbiller meg der burde være en eller annen fin plass å traske nede i bibelbeltet. Jeg kan tipse deg om de ytre delene av Etnefjellene på grensen mellom Vestland og Rogaland. Ofte tilgjengelig fra april/mai. Fine innganger her fra Etne/Skarstøl (f.eks. Strypeheiene og Løkjelsvatnet) eller Etne/Rusvegen (Sørfjellet med Lysevatnetområdet) . Inngang fra Oppheim i Ølen er også fin med fine områder lengst vest i Etnefjellene rundt Olalia fjellstove. Vikefjellet i Vindafjord er heller ikke å forakte i mai. 1
REJOHN Skrevet 29. mars 2022 Skrevet 29. mars 2022 Fiskepadde skrev (2 timer siden): Fidjadalen ser spennende ut, sikkert en fin plass å ta med junior sommerstid! Jeg har en (meget tradisjonsrik) tur til Fidjadalen på våren :https://ojohnsen36.blogspot.com/2020/04/telt-tur-i-fidjadalen.html
awesomevicc Skrevet 30. mars 2022 Pålogget Skrevet 30. mars 2022 Dalane er ganske fritt for snø nå. Fine turer her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå