Jump to content

Hilleberg Rogen på høyfjellet?

Recommended Posts

Posted

Hei, noen som har erfaring med Hilleberg Rogen i høyfjellet? Skal på tur på Hardangervidda sommerstid med ett barn. Da blir det mye å bære på meg og jeg vurderer et lettere telt enn Allak 2 som jeg har fra før. Men lurer på Rogens egnethet i høyfjellet mtp. vind først og fremst. På forhånd takk for innspill!

Annonse
Posted

Hei. Jeg har ikke dette teltet selv, men kjenner en som frøys mye i dette pga vind på en lengre tur. Glippa under duken på fortelt og ikke dobbeltdør på innertelt (kun myggnett) Var visst problemet. 

Posted
Nybruker skrev (16 minutter siden):

Hei. Jeg har ikke dette teltet selv, men kjenner en som frøys mye i dette pga vind på en lengre tur. Glippa under duken på fortelt og ikke dobbeltdør på innertelt (kun myggnett) Var visst problemet. 

Takk! Ja, var det som gjorde meg litt betenkt.

Posted

På mitt Rogen starter myggnettingen først litt opp fra bakkenivå, så det går høvelig greit. Men jeg tror ikke det var lange perioden de laget det sånn. (Og de som var før det som jeg har slapp sideveisregn inn på hjørnen til bunnen, som ikke var tett.) Synes det er evig kjølig nok sånn som mitt er. Synes det er ganske stort hopp mellom Allak og Rogen rett og slett.

• Like 2
Posted
Miamaria skrev (10 minutter siden):

På mitt Rogen starter myggnettingen først litt opp fra bakkenivå, så det går høvelig greit. Men jeg tror ikke det var lange perioden de laget det sånn. (Og de som var før det som jeg har slapp sideveisregn inn på hjørnen til bunnen, som ikke var tett.) Synes det er evig kjølig nok sånn som mitt er. Synes det er ganske stort hopp mellom Allak og Rogen rett og slett.

Takk for innspillet! Når du skriver "evig kjølig nok", så tolker jeg deg dit at teltet fort kan bli for kaldt i vind eller på høyfjellet.

• Like 1