Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvistbrenner fra Stormberg - utskilt fra Burde vi ha et eget forum for bål/kvistbrennere?


Håvard A.

Anbefalte innlegg

Annonse
Håvard A. skrev (28 minutter siden):

Hei er denna  Kvistbrenner,n fra Stormberg  noe og satse på ? eller er det metallplater og plasmaskjærer  som er tingen ? 

 

 

Brandval.jpg

Har en lignende. Finnes flere produsenter av samme type kvistbrenner. Den jeg har er laget i titanium (ca. 200gr). Gikk helt fint å bruke den alene- og som supplement til bål på 3 ukers tur i fjor sommer. Hadde i tillegg med BCB firedragon fuel som backup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege P. skrev (14 timer siden):

På siden til Stormberg:  "Dette produktet er klimakompensert, og bidrar dermed ikke til den globale oppvarmingen."

Kan man ikke fyre bål i den??

Måtte bare...

Ja, så lenge du bruker tre til brensel og ikkje råolje :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege P. skrev (17 timer siden):

"Dette produktet er klimakompensert, og bidrar dermed ikke til den globale oppvarmingen."

Klimakompensert, det var jaggu et fint og flott ord...

Måtte google litt, og hjemmesiden til Kiwi hadde forklart dette enkelt:
"Prinsippet bak klimakompensering, er at effekten av en viss mengde karbondioksid som slippes ut på ett sted i verden, kan nøytraliseres ved å fjerne eller redusere samme mengde utslipp på et annet sted i verden"

Da kan jo jeg handle masse greier som er klimakompensert, siden det forurenser der det lages og svært lite her hos meg. Så flott! Klimapolitikk på sitt beste der altså!

Jeg hadde planer om å kvitte meg med Firebox Nano'en og kjøpe noe større kvistbrenner ala dette, men tror jaggu jeg kvitter meg med Nano'en og bare går for et vanlig bål, de få gangene jeg skal bruke det.. Ellers går det jo i rødsprit/gass.. Usikker på om det også er klimakompensert...

Endret av Kristian J. Vabø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.