Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med overtrekksstøvler, Alfa eller Mittet?


Chirsbom

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer et par overtrekksstøvler til kalde camper. Noe å trekke på når man bare skal tusle litt rundt og primært holde varmen.

Har alt forsøkt Helsport-kartanker-tilklipte-liggeunderlag typen og det blir varmt, volumøst og vassete å bruke.

Først og fremst, størrelse i overtrekksstøvler kontra støvler som går på innsiden. Har et par overtrekksstøvler i 45-46 hjemme til testing, og de er trange utenpå på et par 45 støvler. Bør mao bytte til 47-48? Jeg tenkte at det naturlige ville være dette er størrelsen som overtrekksstøvlene passer til, men det er kanskje dennes egenstørrelse?

Så til produsent, det virker til å være enten Alfa eller Mittet som er alternativene. Alfa har til en viss grad stramming oppover leggen men var noe dritt å trekke på (ja jeg vrengte og rullet ned overtrekksstøvelen). Mittet kan åpnes helt for enkelt innsteg, men kan ikke strammes. De virker rett og slett til å ha motsatte for- og bakdeler. Hva vil være viktigst i bruk? Jeg heller mot enkelt innsteg, men når den først er på så kanskje det å kunne stramme til blir mer vesentlig.

På forhånd takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Chirsbom skrev (1 time siden):

Mittet kan åpnes helt for enkelt innsteg, men kan ikke strammes.

Stramming med strikk øverst, er også en strammetråd inni ved ankel. (Som jeg riktignok ikke merker noe forskjell om jeg strammer eller ikke, men. Den er der.)

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.