Gå til innhold
  • Bli medlem

Kamera til tur


Newbee

Anbefalte innlegg

Er svært sjeldent i Oslo, dessverre 😕 Og lite fotobutikker her på mine kanter. Har sett litt på Manfrotto Advance III M, men synes den og virker litt stor.

Vanskelig å finne en kameraveske som har litt bredde (kamera + 2-3 objektiver) men som samtidig ikke bli fryktelig høye, som gir mye luft og ubenyttet plass.  

Fikk et tips i en annen tråd om å gå for en innsats, som jeg kan sette i andre sekker/vesker. Kanskje det kan være noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ingen87 skrev (20 timer siden):

Fikk et tips i en annen tråd om å gå for en innsats, som jeg kan sette i andre sekker/vesker. Kanskje det kan være noe? 

Innsatser er selvsagt og en mulighet. Jeg bruker 3 forskjellige innsatser i fotosekken(e) til det andre fotoutstyret, alt etter hvilket utstyr som skal være med. De jeg bruker er fra F-stop (https://shop.fstopgear.com/), forhandles av Stavanger Foto og fotobag.no. Men slikt er det mange som leverer nå, så mye å sjekke ut. Men skal nok godt gjøres å finne en innsats som passer utstyret 100% perfekt, men er nok heller ikke umulig med litt tålmodighet. Men hvordan man setter/legger utstyret i vesken/innsatsen har og litt å si selvsagt. Jeg har mitt Canon M100 stående på høykant i vesken. Det jeg liker med vesken jeg har, fremfor innsats, er at jeg kan feste vesken på beltet, hekte den foran mellom skulderstroppene på tursekken med et par karabinkroker, bære den med reim over skulderen osv. men her må man jo se an bruken og behovet selv selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hur övar man upp bildkompositionen i en kamera utan spegelreflex dvs med siktlins.

När man ska titta på skärmen så kan man lätt missa objektet som man ska fota om rörligt som djur 2-4 benta.

Detta problem har gjort att jag ej skaffat nytt kamera hus samt att ej tar gamla fattningen iaf på Nikon på objektiven.

Till kamera väskan gjorde jag egen inredning av ett stort skumblock och sydde läder påse till 300 mm med 2x konverter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kamera har elektronisk viewfinder i tillegg til skjerm. Har ikke opplevd det som noe stort problem. Tvert i mot. Ved manuellfokusering kan den elektroniske søkeren hjelpe til med fokuseringen (om manuell fokus).

 

Kjøpte en relativt billig innsats nå. Kan bruke den i fotosekken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.