Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Kvist vs Alfa Gren.


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg bestilte siste paret Alfa Kvist fra Magasinet i størrelse 42 for 1690kr, og ett par Alfa Gren fra alfa for 1990kr. Begge deler er tilbudspriser.

Jeg har nettopp kjøpt Walk King Air i størrelse 43, men siden Kvist/Gren er en tynnere og lettere sko med litt mer tight/smal passform, passet faktisk 42 best. Jeg trenger ikke samme margin i Kvist som i Walk king for å være sikker på at ikke tærne hamrer mot tuppen når man går nedover. Jeg vil si Alfa er kanskje ørelitegrann stor i størrelsen.

Kvist/Gren er så og si samme sko ser jeg, de kjennes lik ut på foten.

Sammenlignet med Walk King Air er skoen lettere og mye mykere. Til lang fjellvandring i steinete terreng i mange dager og/eller med tung sekk vil jeg nok utvilsomt foretrekke Walk King. Men til så og si alt annet bruk hvor joggesko ikke er egnet, virker Kvist som en helt super sko.

Det er Kvist som bli beholdt pga. størrelsen passet best.

Så får vi se om jeg fortsatt er fornøyd etter å ha gått med de en stund :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.