Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til hodelykt


torstej

Anbefalte innlegg

Annonse
Har selv en Led Lenser 7, er godt fornøyd, men i likhet med enkelte Silva modeller og andre (som påpekt over her) er det en mangel med hodebåndet. Det mangler også her en reim som går på tvers over hodet slik det er på Led Lenser fire/duplex. Noen som har gode råd/modifisert dette på egenhånd? Evt byttet hodebåndet?

Eg har fiksa dette med ei reim (frå ei anna hodelykt) som eg har tredd inn på reima bak lykta og bak batterikassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har fiksa dette med ei reim (frå ei anna hodelykt) som eg har tredd inn på reima bak lykta og bak batterikassa.

Ok, det var det jeg lurte på om var mulig, men har du måttet skjøte/åpne noe på den reimen? Du må vel åpne enten den "nye" reimen eller den orginale reimen for å få den tredd skikkelig innpå? Og fester du den på noe egen måte for å hindre at den sklir frem og tilbake på orgiale reimen når du bruker lykta? (sitter ikke med lykta foran meg nå så mulig dette sier seg selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var det jeg lurte på om var mulig, men har du måttet skjøte/åpne noe på den reimen? Du må vel åpne enten den "nye" reimen eller den orginale reimen for å få den tredd skikkelig innpå? Og fester du den på noe egen måte for å hindre at den sklir frem og tilbake på orgiale reimen når du bruker lykta? (sitter ikke med lykta foran meg nå så mulig dette sier seg selv)

Eg sit heller ikkje med lykta framom meg. Den orginale reima var grei å åpne. Dersom eg ikkje hugsar feil, har den plastikspenna som reima er hekta saman med, eit spor i eine langsida. Slik at det er greit å tre reima i og ut. Eg hugsar i alle fall at eg ikkje trang sysaker for å setje det saman att :shock:

Både på lykta framme og batterikassa bak, er reima tredd gjennom to fester. Den nye reima plasserte eg mellom desse to festene, og sklir derfor ikkje fram og tilbake, akkurat denne delen seier seg sjølv når du ser på lykta.

Reima eg satte i, var frå ei anna hovudlykt, og hadde ei akkurat passe stor lykkje i den eine enden, og ei lykkje med stramming i den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.