GrendelRaptor8 Posted June 27 Share Posted June 27 fjellræv skrev (2 timer siden): Forresten har du noe halsbånd å anbefale? Kjøpte et fra huken men synes det virka litt tynt og at stramminga går opp bittelitt etterhvert. Har flere halsbånd til min Schäfer. Både faste bånd, halvstrup bånd og fullstrup kjetting. En av mine favoritter og veldig solid er denne: https://www.norsegear.no/k9gear-dog-collar-double-pin-black 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tessatroll Posted June 27 Share Posted June 27 fjellræv skrev (3 timer siden): Forresten har du noe halsbånd å anbefale? Kjøpte et fra huken men synes det virka litt tynt og at stramminga går opp bittelitt etterhvert. Kjøper eigentleg vanlege "ikkje-avanserte" halsband frå Troll, ManMat eller Dragråttan. Skal du ha med bikkja mykje på vintertur er det fint med stor, vottevenleg ring. Ofte heiter modellar med slik ring noko med "polar" eller "vinter". Så har vi liggande til henting nokre fine som var kjøpte på Svalbard (såg dei når vi var der, angra på at vi ikkje kjøpte, fekk venninde til å handle og sende). Desse er også av god kvalitet, men unødvendig dyre og mest fordi vi synes dei var så himla fine 😂😂😂 #fintskaldetværepåtrekkhunden 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veidemannsblod Posted Tuesday at 04:47 PM Share Posted Tuesday at 04:47 PM Fenrisfrøya skrev (På 19.8.2021 den 14.05): Centaura kan nok redusere noe av myggangrepene, men knotten bryr seg lite om allverdens såkalte knott- og myggmidler, uansett hva de heter. Har selv forsøkt denne mye og den virker like dårlig på knott som allt annet. Når jeg ikke ligger inne i teltet med hunden stryker jeg den ofte under magen for å ha kontroll/børste vekk insekter, men knotten er ofte ikke så aktiv dagtid. Kveld og natt er ett mareritt enkelte ganger, og dette utsetter jeg ikke mine hunder for. Jeg har også sett Alaska Huskyer, som mange tror er hunderasens svar på sjølveste Rambo, har blitt oppspist i mageregionen, og måttet ha kortisonbehandling. Alaska husky er en blandingshund som kan ha vel så mye fuglehund eller greyhound i seg, som polarhund. Så der er det nok store variasjoner i pelsing og generell robusthet mot såvel kulde som insekter. Noen "rambo" kan den nok neppe kalles. Grønlandshund, sibirsk husky, malamute, yakutian laika eller samojed er nok hakket vassere i så måte. Kanskje ikke like gode å løpe raskt lenge da, men. Alt til sitt bruk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts