Jump to content

Noen tips på gangbar trasé Revsjøen-Røvollen?

Myriameter
 Share

Recommended Posts

Noen her som har tatt seg østover fra Revsjøen til DNT stien sør for Stormyråsen? Har sjekket kart og satellitt-foto. Ser ingen sti, og har rota meg ut i Femundens blokkhav før...og vil særlig ikke det nå, siden dette er forslag på "gutta-tur". Destinasjon Røvollen.

• 1 month later...
Myriameter skrev (På 9.5.2021 den 18.27):

Noen her som har tatt seg østover fra Revsjøen til DNT stien sør for Stormyråsen? Har sjekket kart og satellitt-foto. Ser ingen sti, og har rota meg ut i Femundens blokkhav før...og vil særlig ikke det nå, siden dette er forslag på "gutta-tur". Destinasjon Røvollen.

Drar til uka, så om noen kjenner området og ser tråden før torsdag, var det fint å få et lite innspill. Vil nødig forlede godt lastede turkamerater ut i håpløst terreng første gang de er på slik tur.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Largo
      Jeg skal gå fra Østfold og nordover. Finnskogleden, Trysil området og Femunden. Tenkte å starte tidlig i mai i Østfold og gå mot nord. Jeg er ikke fra østlande, og jeg er litt usikker på snøforholdene på den strekningen. Særlig i år tenker jeg det kan bli en utfordring med snø i marka og oppe i høyden i mai.  Er det noen som er mer kjent med landet langs grensen i Østfold og Hedemarkens som kan gi noen råd med tanke på snø i mai?Jeg tenker å gå til fots selvsagt. 
    • By Mizzy
      Hei alle turglade mennesker
      Nå er det like før vi stikker på tur igjen , og jeg håper dere flinke folk her inne kan hjelpe meg med siste del av planleggingen.
      Vi tenker å kjøre fra Trøndelag med Femunden - Femundsmarka som mål. Slik det ser ut nå, ser det ut som vi er nødt å leie kano i tillegg.
      Tenkte oss egentlig inn fra svensk side, men virker så komlete å komme seg inn i smørøyet derfra. Noen erfaringer?
      Vi er ikke experter på kano, og lurer på om noen har en lett til moderat rute å anbefale oss. Tanken er 4 dager med start/stopp ved bilen samme sted, om det lar seg gjøre?(!)
      Vanskelig å planlegge når man ikke kjenner til terrenget eller vanskelighetsgraden der.
      Skal kjøpe kart i morgen, men foreløbig har jeg bare elendig kart app.

Takker for alle råd som måtte komme:)
    • By Vestlendingen
      Skal padle fra Femunden til Røros om 2 uker og lurte på følgende:
      - Hvilke av de 4 tømmerrennene kan padles? Ser at på offisielle turguider blir kun den første tømmerrenna nevnt som mulig å padle, mens man må bære kanoen forbi resterende 3. Etter derimot å ha sett litt filmer på youtube virker det som det er flere av tømmerrennene som kan padles. Noen erfaringer?
      Kanoen som skal brukes er en Hasle 530

Om du har noen andre tips og triks til turen så er det bare å skrive de inn  Takker for svar
    • By Petter B
      Heisann  Tenker på å ta meg en luftetur i Femundsmarka til sommeren, men er litt i tvil på om jeg skal orke å dra dit i skoleferien. Regner med at det er stor tilstrømning av folk i denne tiden. Ikke det at jeg er folkesky, men når jeg går i fjellet er jo stillheten og de "tomme" viddene noe av det jeg søker. Er det områder eller tider på sommeren der en kan slippe unna det største trykket og føle at en virkelig er alene i fjellet?
    • By s-berg
      Er det noen som kjenner til hvordan snøforholdene er ved Femunden, Elgå?
      Ståle
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy