Gå til innhold
  • Bli medlem

Ønsker tips om telt


Christian Heger

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vil ha med familien på telttur i fjell og skog i sommer. Vi har hytte på Nerskogen (bor i Trondheim) og teltet vil primært bli brukt på vår/sommer/høst.Vi er 5 personer: tvillinger på 5 år, ei jente på 7 år og meg og kona. Vi tenker å bruke Exped Synmat i bunn til hele gjengen. 

Hvilket telt vil dere erfarne fjellfolk anbefale oss? Har fått fantastisk mange gode tips her tidligere, så på forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg ville satset på 2 stykk lette tremannstelt. F. eks. Helsport Lofoten SL 3 eller tilsvarende. Da kan mor og far bære hvert sitt telt. Det blir også mer fleksibelt de gangene bare 2 eller 3 blir med på tur. 

Endret av ketilring
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med han over her. Et stort nok telt til dere alle blir nok ganske stort og tungt, og ikke like fleksibelt. Kan også være praktisk med to telt ift ulike leggetider på barn, eller kunne være oppe lengre i ett telt for de voksne, har jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bergans wigglo som familietelt for 4 stk. vi har også sovet 5 stk i teltet, med en på tvers i fotenden. Vi er strålende fornøyd med teltet, spesielt høyden gjør det enkelt for barna å stå og kle på seg, samt 2 ekstra fortelt til bagasje og inngang. Men teltet er ganske tungt, så man må vurdere lengden ift bæring på et slikt telt, selv om to tunnelalternativ til sammen nok ikke er noe lettere en en stk wigglo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.