Gå til innhold
  • Bli medlem

Vedlikehold av ein hybrid anorakk


magnum_mauser

Anbefalte innlegg

Eg er blitt frelst på anorakker siste åra (til jaktbruk) og har pr i dag ein i vadmel, ein med membran til våte dager og ein hybrid-anorakk, der armar, skuldrer og hette er i vanntett membran og nedre del er i grov bommul.

Sistnevnte anorakk blir ofte brukt, då været her på Vestlandet er ein smule ustabilt. Eg sprayer øverste delen med spray for goretex, men usikker på kva eg bør bruke på nedre delen? Eg har ein voks som eg kjøpte av revelution race, meint til bruk på deira bukser. Denne voksen er hard, som eit såpestykke og skal varmast opp og gniast på. 

Denne anorakken er mjuk og behagelig i bruk, og bommulsdelen ventilerer greit. Eg er redd for å gjere den potte tett og stiv. Eg ønsker i utgangspunktet at den skal være litt bestandig mot regn, men fortsatt mjuk og ventilerande. Bør eg skaffe meg anna impregnering enn "såpestykke" frå revelution race?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hard voks som du varmer opp vil gjøre bomullen stivere, og hindrer pusteegenskapene.
Tekstilimpregnering av god kvalitet på sprayboks er bedre, men mindre effektiv. Den tåler nok en ørliten regnskur, men bomull blir våt og tung av regn nesten uansett, og den tørker sakte.
Du kan prøve den voksen og se hvordan resultatet blir. Er du ikke fornøyd vil sikkert en runde i vaskemaskinen gjøre den mykere igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.