Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag + Amok Draumr XL


Megalep

Anbefalte innlegg

Har bestilt Amok 5.0

Har STS Ether Light XT Insulated og Thermarest Xtherm, men de har ikke langsgående kamre. Så skal bytte ut Xtherm med et nytt liggeunderlag. Har bestilt to alternativer:

- ME Aerostat Down 7.0 Ultra Long (150D polyester, 1170g, R5.0, 200x60x7cm)

- Exped Synmat XP 9 LW (75D polyester, 1170g, R5.2, 197x65x9cm) 

Tror dere 7cm tykkelse og 60cm bredde vil funke fint? Har mer tillit til kvaliteten til ME, i tillegg til den ekstra slitestyrken 150d gir. En annen fordel er at jeg ofte sover i 120cm brede telt, da er 60cm en fordel når man er to på tur. 

Endret av Forsakencowboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Forsakencowboy skrev (4 minutter siden):

Har bestilt Amok 5.0

Har STS Ether Light XT Insulated og Thermarest Xtherm, men de har ikke langsgående kamre. Så skal bytte ut Xtherm med et nytt liggeunderlag. Har bestilt to alternativer:

- ME Aerostat Down 7.0 Ultra Long (150D polyester, 1170g, R5.0, 200x60x7cm)

- Exped Synmat XP 9 LW (75D polyester, 1170g, R6.0, 197x65x9cm) 

Tror dere 7cm tykkelse og 60cm bredde vil funke fint? Har mer tillit til kvaliteten til ME, i tillegg til den ekstra slitestyrken 150d gir. En annen fordel er at jeg ofte sover i 120cm brede telt, da er 60cm bedre enn 65cm når jeg har turfølge. 

Jeg vet at exped sine LW underlag passer I normal Draumr... men jeg ser at ME sitt er 3 cm lengre, her tror jeg faktisk du kan få problemer med å få det inni lomma. Jeg har ikke prøvd selv, men kom gjerne med oppdatering når du har fått teste det. Veldig greit å vite. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag kommer Amok’en i hus, gleder meg!

Kom hjem fra hengekøyetur i dag og har diverse spørsmål i hodet. Det gjelder både Amok, Hennessy og TTTM.

TTTM:

-Det funker fint å rigge til møneline (ridgeline) i TTTM-køyene? Har skjønt at den skal være ca 85% av lengden på køya. Hva slags materiale er egna for dette, og hvor i konstruksjonen skal mønelina festes? 

Hennessy Expedition Zip

-her skal hode og føtter ligge ut mot de sidene som har bardunfeste utover, ja? Jeg har ikke helt klart å få til god stilling i denne ennå. Hvordan legger man seg til for å ligge best? Jeg er 164 høy, så lengden burde jo ikke være noe problem. Er det en bestemt vei hodet bør ligge? Lengst vekk fra glidelåsåpninga, eller inntil sida som glidelåsen er på?

-Knyting for feste av oppheng går greit, men det er jo litt mer mekk å justere perfekt oppheng enn f.eks med TTTM-opplegget. Er det noen her som har modifisert / forenkla oppheng på noe vis, og kan dele tips?

-Liggeunderlag i denne - noen som har erfaringer med typer som funker bra, holder seg på plass? Har prøvd med Z-lite (former seg fint, litt lite isolasjon) og Prolite oppblåsbart (bra isolasjon, sklei fort unna). Har ikke prøvd med NeoAir X-lite eller Synmat UL MW, men kanskje det kan funke bra? Er det fordel med ekstra bredt underlag kanskje? Ser noen modeller har dobbel bunn, med mulighet for å legge inn et innlegg (@Skogens Stønn?) Holder dette innlegget i seg sjøl, eller må man ha noe mer underlag? Virker praktisk med noe som holder seg på plass, ikke minst for kidsa som ikke akkurat sover rolig. Er det mulig å fikse til noe sånt på Expedition Zip?

Amok Draumr 5.0

- Har bestilt med Winter-liggeunderlaget. Dere som sover i Amok - bruker dere varmere sovepose enn dere gjør på telttur i samme temperatur? Tenker på at man ligger litt mer eksponert oppi køya enn inne i et telt. Samtidig, sammenligna med Hennessy og TTTM blir jo underlaget i Amok mye mer varmende og alltid «på plass».

Kondens / dugg, blir det mye av dette i Amok? Beuker dere «grevling» / annen ytterpose utenpå posen? Bidrar myggnettet til å redusere dette? I natt sov eldstemann i Hennessy’n, minsten i TTTM og jeg på bakken. Eldstemann som lå med myggnett hadde vesentlig mindre fuktig sovepose enn oss andre.

 

Mange spørsmål 😅

Endret av Megalep
La til nok et spørsmål 🙈
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært plaget av dugg eller kondens inne i en Amok (har hatt 3.0 og 4.0 i minst 4 år).

 

Bruker ikke grevling eller noe. Bruker tykkeste posen jeg har om vinteren. Et par kompiser bruker sokker i soveposen i køye, men ikke ellers. Fordi det er enklere å trå isolasjonen i posen flat om man enten er lang eller havner langt ned i fotenden.

Har brukt et Bamse oppi køya i tillegg på vinter for å være sikker. Bruker jo dobbelt i telt også på vinteren vi. Vet ikke om det er nødvendig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (8 minutter siden):

Ikke vært plaget av dugg eller kondens inne i en Amok (har hatt 3.0 og 4.0 i minst 4 år).

 

Bruker ikke grevling eller noe. Bruker tykkeste posen jeg har om vinteren. Et par kompiser bruker sokker i soveposen i køye, men ikke ellers. Fordi det er enklere å trå isolasjonen i posen flat om man enten er lang eller havner langt ned i fotenden.

Har brukt et Bamse oppi køya i tillegg på vinter for å være sikker. Bruker jo dobbelt i telt også på vinteren vi. Vet ikke om det er nødvendig.

 

 

Har også alltid opplåsbart + skumunderlag på tur vinterstid, for sikkerhet ift punktering og ekstra komfort i pauser, yttertelt osv - ser for meg at det fort blir det samme på hengekøyetur vinterstid. Men Winter-underlaget burde vel holde aleine  isolasjonsmessig vår-sommer-høst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (6 minutter siden):

Har også alltid opplåsbart + skumunderlag på tur vinterstid, for sikkerhet ift punktering og ekstra komfort i pauser, yttertelt osv - ser for meg at det fort blir det samme på hengekøyetur vinterstid. Men Winter-underlaget burde vel holde aleine  isolasjonsmessig vår-sommer-høst?

Ja, det burde holde - har imidlertid hatt mulighet til å teste det enda - har bare kjørt på med dobbelt. Kunne tenkt meg å testet det fe.ks hjemme om det ble veldig kaldt, men har et par mil til de nærmeste trærne så det er ikke så lett å få testet ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort meg noen erfaringer med sovepose gjennom de siste årene her i Norge. Om jeg telter eller ligger i hengekøye har jeg alltid med meg en -10 comfort pose. Den pakker ikke så veldig mye mer enn en 0 pose, og på varme dager bruker jeg den bare som dyne. Men jeg har alltid nok pose til å tåle ned mot null grader. Under 10 pluss grader syntes jeg det er litt kaldt med 0 pose. Å det får vi alt for ofte her i Norge. 

Jeg har opplevd kondens på myggnettet en gang i Danmark, tidlig mai... da lå jeg uten tarp. for det var så fint vær. Bortsett fra denne gang har jeg ikke opplevd det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, tshansen said:

Jeg har gjort meg noen erfaringer med sovepose gjennom de siste årene her i Norge. Om jeg telter eller ligger i hengekøye har jeg alltid med meg en -10 comfort pose. Den pakker ikke så veldig mye mer enn en 0 pose, og på varme dager bruker jeg den bare som dyne. Men jeg har alltid nok pose til å tåle ned mot null grader. Under 10 pluss grader syntes jeg det er litt kaldt med 0 pose. Å det får vi alt for ofte her i Norge. 

Jeg har opplevd kondens på myggnettet en gang i Danmark, tidlig mai... da lå jeg uten tarp. for det var så fint vær. Bortsett fra denne gang har jeg ikke opplevd det. 

Her har nok vi litt forskjellig erfaring i forhold til hva som er varmt nok. Tidlig vår og sein høst så har jeg en pose med t-lim på -11, og på sommeren så har jeg en på t-lim -2. Jeg hadde kokt i den posen som har t-comf på -10 grader. 

Når det er sagt så er det litt forskjell på hengekøye og telt. I teltet holder jeg varmen ned til t-lim eller et par grader kaldere enn det ( så ved t-lim på -2 klarer jeg og holde meg varm ned til en 4 kuldegrader). I hengekøya som har et litt for dårlig r-verdi på liggeunderlaget så jeg trenger  en litt varmere pose enn t-lim temperaturen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tklami skrev (4 timer siden):

Her har nok vi litt forskjellig erfaring i forhold til hva som er varmt nok. Tidlig vår og sein høst så har jeg en pose med t-lim på -11, og på sommeren så har jeg en på t-lim -2. Jeg hadde kokt i den posen som har t-comf på -10 grader. 

Når det er sagt så er det litt forskjell på hengekøye og telt. I teltet holder jeg varmen ned til t-lim eller et par grader kaldere enn det ( så ved t-lim på -2 klarer jeg og holde meg varm ned til en 4 kuldegrader). I hengekøya som har et litt for dårlig r-verdi på liggeunderlaget så jeg trenger  en litt varmere pose enn t-lim temperaturen.

Ja det er store individuelle forskjeller, men jeg snakker ikke om å holde varmen, men faktisk ha en god natt søvn i bare boxeren! Å bruke posen som dyne deler av sesongen ser jeg på som bare positivt... men ja, det er litt mer værutsatt og vind inn i en hengekøye enn telt 👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (18 timer siden):

Hennessy Expedition Zip

-her skal hode og føtter ligge ut mot de sidene som har bardunfeste utover, ja? Jeg har ikke helt klart å få til god stilling i denne ennå. Hvordan legger man seg til for å ligge best? Jeg er 164 høy, så lengden burde jo ikke være noe problem. Er det en bestemt vei hodet bør ligge? Lengst vekk fra glidelåsåpninga, eller inntil sida som glidelåsen er på?

-Knyting for feste av oppheng går greit, men det er jo litt mer mekk å justere perfekt oppheng enn f.eks med TTTM-opplegget. Er det noen her som har modifisert / forenkla oppheng på noe vis, og kan dele tips?

-Liggeunderlag i denne - noen som har erfaringer med typer som funker bra, holder seg på plass? Har prøvd med Z-lite (former seg fint, litt lite isolasjon) og Prolite oppblåsbart (bra isolasjon, sklei fort unna). Har ikke prøvd med NeoAir X-lite eller Synmat UL MW, men kanskje det kan funke bra? Er det fordel med ekstra bredt underlag kanskje? Ser noen modeller har dobbel bunn, med mulighet for å legge inn et innlegg (@Skogens Stønn?) Holder dette innlegget i seg sjøl, eller må man ha noe mer underlag? Virker praktisk med noe som holder seg på plass, ikke minst for kidsa som ikke akkurat sover rolig. Er det mulig å fikse til noe sånt på Expedition Zip?

 

Det er flere som lager løsninger med to metallringer fra biltema (fortøyningsringer) eller rapellringer av aluminium (lettere) som gjør det svært lett å justere. Selv syns jeg at knutene er endel av sjarmen med HH-køyen og at det går kjapt om man har gjort det en gang eller to(lager først en enkel "jukseknute" for å justere inn den rette lengden). Ligger med hodet som bardunfestene i køya skisserer. Bamseunderlag er det som fungerer best syns jeg om man ikke skal kjøpe underquilt. Det gir litt friksjon som gjør at det ikke glir unna samtidig som det gir bra med varme. Å ikke stramme køya for hardt men la den få cirka 30 grader helling på opphenget samt å ha hodeenden litt lavere er å anbefale. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (19 timer siden):

Amok Draumr 5.0

- Har bestilt med Winter-liggeunderlaget. Dere som sover i Amok - bruker dere varmere sovepose enn dere gjør på telttur i samme temperatur? Tenker på at man ligger litt mer eksponert oppi køya enn inne i et telt. Samtidig, sammenligna med Hennessy og TTTM blir jo underlaget i Amok mye mer varmende og alltid «på plass».

Kondens / dugg, blir det mye av dette i Amok? Beuker dere «grevling» / annen ytterpose utenpå posen? Bidrar myggnettet til å redusere dette? I natt sov eldstemann i Hennessy’n, minsten i TTTM og jeg på bakken. Eldstemann som lå med myggnett hadde vesentlig mindre fuktig sovepose enn oss andre.

 

Mange spørsmål 😅

Har 3.0. Jeg bruker samme pose som på telttur. Myggnettet gir litt mer varme. Litt kondens har jeg opplevt uten tarp og totalt vindstille. Med tarp legger fuktigheten seg på tarpen hvis den ikke er for høyt oppe (og vindstille). Men jeg opplever ikke kondensen som noe problem, bare at det varierer noe - variablene er +/- tarp, +/- myggnett og +/- vind. Bruker ingen ytterpose.

Vanligvis bruker jeg soveposen som en slags "quilt med fotpose" ved at jeg har glidelåsen et stykke ned og bruker øvre del som dyne og beina i "posen" i nedre del.

Det jeg opplever som største "problem" er at det blir kuldebro nedenifra. Jeg startet med Synmat 7, gikk over til downmat 7, og nå har jeg gått til innkjøp av fjøl vinter 9 som jeg skal prøve ut nå etter påske. Jeg tenker da å bruke fjøl helårs med bamse etc i tillegg på vinteren. Anbefaler minimum 9 cm oppblåsbart, egnet til vinterbruk, også generelt sommerstid opp mot tregrensa. For meg ble synmat 7 for kaldt selv på høysommeren, downmat 7 holdt ikke ned mot -5 grader på våren/høsten. Så nå håper jeg fjøl gjør susen!!

Ja, jeg har justert lufttrukket i undelagene ettertrykkelig!

Problemet er at man får lite isolasjon fra posen pga den presses sammen av kroppsvekten, slik at det er liggeunderlaget som står for isolasjonen nedover, mens posen står for isolasjonen til sidene og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellkaren skrev (9 timer siden):

Problemet er at man får lite isolasjon fra posen pga den presses sammen av kroppsvekten, slik at det er liggeunderlaget som står for isolasjonen nedover, mens posen står for isolasjonen til sidene og oppover.

Ja, sånn er det jo alltid, i køye og på bakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ankom Amok 5.0 i blå, rød og camo. Likte ikke rødfargen, camo var ok, men blå snakket til meg. Camo og rød går i retur. 

Testet Fjøl Winterlight LW (20d+30d, 198x65x9cm, 850g) (blå hengekøye) mot Mountain Equipment Aerostat Down 7.0 Ultra Long (150d, 200x60x7cm, 1170g) (camo hengekøye). 

2cm ekstra høyde og 5cm ekstra bredde på liggeunderlag er definitivt merkbart. I det bredere liggeunderlaget føler jeg meg mer holdt på plass. Albuen min hviler også på liggeunderlaget, i stedet for på hengekøyen. Det knekker også mer naturlig under knærne i sittemodus. 

Må også legge til at jeg er mektig imponert over Fjøl Winterlight ubderlaget. Eneste å pirke på er at de godt kunne hatt en ventil som STS eller Mountain Equipment med to lag. Bunnen virker relativt robust, stoffet er komfortabelt, pakkstørrelsen er liten og vekten er lav. Er bare nysgjerrig på om R-verdien er målt etter ASTM F3340-18 standarden?

Har mye mer tro på kvaliteten til dette, fremfor Exped UL Winter LW. Har vært vitne til så mange defekte, delaminerte og punkterte Exped lettvektsunderlag at jeg aldri vil anbefale det til noen igjen. 

IMG_20210407_180542.jpg

IMG_20210407_181233.jpg

IMG_20210407_184028.jpg

IMG_20210407_181606.jpg

IMG_20210407_183755.jpg

IMG_20210407_183045.jpg

Endret av Forsakencowboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmpl om tarp til Amok:

Har en DD Hammocks Superlight 2,9x3m tarp, den ble litt liten til bruk med amok køya. Det går når den henges diagonalt, men er lite dekning fra siden. 

Lurer på om jeg skal gå for:

Sydvang 15 tarp (3,6x4,2m - 1355g - 600kr med rabatt)

Sydvang 11 tarp (2,9x3,6m - 985g - 550kr med rabatt)

Amok Skjold 10 camo (3,0x3,8m - 590g - 1500kr)

Sydvang Tarp 15 er mer anvendelig som tarp for camping på bakken, som pausetarp for grupper på kajakktur osv, men litt overkill for hengekøye. Da kan jeg eventuelt bruke DD Superlight tarpen på dager hvor jeg vil spare vekt. Fin kombo?

Sydvang Tarp 11 virker som det beste kjøpet, omtrent samme størrelse som Amok Skjold 10.

Amok Skjold 10 camo er bra for stealth camping, materialene og detaljene ser nydelige ut, den er også lett og kompakt. Men den koster omtrent det tredobbelte. Kanskje begynne med en Sydvang tarp 15, og eventuelt investere i en Skjold 10 camo etterhvert? 

Tanker? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsakencowboy skrev (11 minutter siden):

Spørsmpl om tarp til Amok:

Har en DD Hammocks Superlight 2,9x3m tarp, den ble litt liten til bruk med amok køya. Det går når den henges diagonalt, men er lite dekning fra siden. 

Lurer på om jeg skal gå for:

Sydvang 15 tarp (3,6x4,2m - 1355g - 600kr med rabatt)

Sydvang 11 tarp (2,9x3,6m - 985g - 550kr med rabatt)

Amok Skjold 10 camo (3,0x3,8m - 590g - 1500kr)

Sydvang Tarp 15 er mer anvendelig som tarp for camping på bakken, som pausetarp for grupper på kajakktur osv, men litt overkill for hengekøye. Da kan jeg eventuelt bruke DD Superlight tarpen på dager hvor jeg vil spare vekt. Fin kombo?

Sydvang Tarp 11 virker som det beste kjøpet, omtrent samme størrelse som Amok Skjold 10.

Amok Skjold 10 camo er bra for stealth camping, materialene og detaljene ser nydelige ut, den er også lett og kompakt. Men den koster omtrent det tredobbelte. Kanskje begynne med en Sydvang tarp 15, og eventuelt investere i en Skjold 10 camo etterhvert? 

Tanker? 

Det billigste er å kjøpe dyrt med en gang! Jeg har sydvang tart selv og denne er sjeldent eller aldri i bruk! Liker spesielt dårlig strammingen til bardunene. 
 

amok sin tarp er laget slik at bardunene er lett å justere, feste inn og det følger med 6 stykk plugger. Jeg er så heldig at jeg er ambassadør for AMOK (pr dags dato) så jeg har alltid med meg 2 tarper fra de uansett tur (køye eller telt) men jeg brukte tarpen fra amok før jeg ble ambassadør også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/10/2021 at 9:54 AM, fjellkaren said:

@Forsakencowboy, skal du bære en del og bruke køya mye, ville jeg gått for skjold, uten tvil, først som sist. Hovedsakelig pga vekt. Betyr ikke vekt noe ville jeg gått for 11'eren (NB jeg vet ikke noe om kvaliteten på denne ift skjold annet enn det du skriver).

Gjenstår å se om jeg digger køya nok til at den blir mye brukt. Den er veldig god å ligge i, men for meg som beveger mye på meg i søvne, er det ikke helt optimalt at riktig plassert tyngdepunkt er kritisk for å ikke skli ned mot hodeenden eller fotenden. Synes også den er ganske kronglete å komme seg inn i med en hånd.

Takk for tips om tarp. Får se det an når jeg har blitt bedre kjent med køya

 

Oppdatering 12.04:

Solgte den andre tarpen min og bestilte Amok Skjold 10 

Endret av Forsakencowboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særs godt nøgd etter første natta i Draumr! 😃

Måtte ligge overraskende langt opp i køya for å ligge flatt og ikke skli ned mot fotenden. Frykta å bikke rundt bakover med hodet først, men det skjedde ikke. 
 

Oppbevarer dere Fjøl løst med ventil åpen - eller pakka ned i trekket sitt?

Og er det noen som har prøvd Thermarest sitt store chair kit (25?) på Fjøl? Det mangler bittelitt på bredden sammenligna med Fjøl, men kanskje det kan funke lell? Tenker da på bruk i telt - dette underlaget blir fort med på skiturer også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (10 timer siden):

Særs godt nøgd etter første natta i Draumr! 😃

Måtte ligge overraskende langt opp i køya for å ligge flatt og ikke skli ned mot fotenden. Frykta å bikke rundt bakover med hodet først, men det skjedde ikke. 
 

Oppbevarer dere Fjøl løst med ventil åpen - eller pakka ned i trekket sitt?

Og er det noen som har prøvd Thermarest sitt store chair kit (25?) på Fjøl? Det mangler bittelitt på bredden sammenligna med Fjøl, men kanskje det kan funke lell? Tenker da på bruk i telt - dette underlaget blir fort med på skiturer også!

Oppbevarer fjøl sammenrullet med ventilen lukket. Slik som når du fikk den. 
 

henger den over en snor noen dager så den får luftet og tørket etter tur 👏🏻👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (12 timer siden):

Særs godt nøgd etter første natta i Draumr! 😃

Måtte ligge overraskende langt opp i køya for å ligge flatt og ikke skli ned mot fotenden. Frykta å bikke rundt bakover med hodet først, men det skjedde ikke. 
 

Oppbevarer dere Fjøl løst med ventil åpen - eller pakka ned i trekket sitt?

Og er det noen som har prøvd Thermarest sitt store chair kit (25?) på Fjøl? Det mangler bittelitt på bredden sammenligna med Fjøl, men kanskje det kan funke lell? Tenker da på bruk i telt - dette underlaget blir fort med på skiturer også!

Oppbevarer min med ventil åpen og liggende utrullet åppå et skap (såvidt jeg husker fant jeg ikke noe på amok om dette da jeg lette etter slik info, så jeg bare følger exped sitt råd om opppbevaring - utrullet med åpne ventiler).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellkaren skrev (31 minutter siden):

Oppbevarer min med ventil åpen og liggende utrullet åppå et skap (såvidt jeg husker fant jeg ikke noe på amok om dette da jeg lette etter slik info, så jeg bare følger exped sitt råd om opppbevaring - utrullet med åpne ventiler).

Jeg tror dette går mest på hvilket fyll som befinner seg inni pad'en 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (13 timer siden):

Særs godt nøgd etter første natta i Draumr! 😃

 

Og er det noen som har prøvd Thermarest sitt store chair kit (25?) på Fjøl? Det mangler bittelitt på bredden sammenligna med Fjøl, men kanskje det kan funke lell? Tenker da på bruk i telt - dette underlaget blir fort med på skiturer også!

Vi får ikke denne til å fungere godt med Exped 9 LW som har ganske like mål.

 

Vi kommer rett og slett til bytte den inn. Sitteflaten blir for kort uten støtte under lår osv. Mulig vi er ekstremt bortskjemt at vi har Exped Chairkit til et makent underlag, men kommwr til å skaffe det til det andre underlaget og for bruk på Fjølene også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (1 time siden):

Vi får ikke denne til å fungere godt med Exped 9 LW som har ganske like mål.

 

Vi kommer rett og slett til bytte den inn. Sitteflaten blir for kort uten støtte under lår osv. Mulig vi er ekstremt bortskjemt at vi har Exped Chairkit til et makent underlag, men kommwr til å skaffe det til det andre underlaget og for bruk på Fjølene også.. 

Hmm.. men man trenger jo ikke å brette underlaget dobbelt under sittedelen - jeg trer bare innpå, spenner opp og kan ha beina strakt utover oppå underlaget (bruker Chair Kit 20 på X-lite og Prolite underlag). Dette gjelder hvertfall den nyeste typen som ikke har "lukket" ende øverst og nederst i lommene, som den gamle typen chair kit hadde. Var mest bredden jeg var bekymra for, hvis den passer i bredden burde det gjøre jobben på samme måte som med de andre underlaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (34 minutter siden):

Hmm.. men man trenger jo ikke å brette underlaget dobbelt under sittedelen - jeg trer bare innpå, spenner opp og kan ha beina strakt utover oppå underlaget (bruker Chair Kit 20 på X-lite og Prolite underlag). Dette gjelder hvertfall den nyeste typen som ikke har "lukket" ende øverst og nederst i lommene, som den gamle typen chair kit hadde. Var mest bredden jeg var bekymra for, hvis den passer i bredden burde det gjøre jobben på samme måte som med de andre underlaga.

Da blir i så fall ryggen for kort. Er jo lukket lomme i ene enden... 

 

Breddemessig går det i så fall å presse de inni altså. Det var ikke der det buttet for vår del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.