Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund i bil


ohoi

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om løsninger for hund i bil hvor man kan dele bagasjerom i bildens lengderetning med gitter/skillevegg. Så en Nissan X-trail med en slik løsning. Er det noen som vet hvor dette ev kan kjøpes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett noen steder som har det, men biltema eller annen bilrekvesita er vel stedet hvis du ikke får laget ett til din bil. Dra innom noen mekaniske eller sveiseværksteder så får du sikker laget ett på mål til din bil.

Veit pappa fikk laget seg ett bur på mål slik at det utnytta bilen maksimalt slik at hunden fikk mest mulig plass ut av sin halvdel. Da skulle hunden også være godt beskyttet ved en ev. ulykke.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har selv biltematypen og synes at det er en dårlig løsning. Det gitteret som biltema leverer har to søyler som skal settes i spenn mellom tak og gulv i bagasjerommet. Problemet er at med en gang bikkja kommer borti søylene så velter hele greia. Eneste grunnen til at den fungerer hos meg er at jeg har bundet det fast til hodestøttene i baksetet slik at det ikke velter.

Skulle jeg ha delt bagasjerommet i to ville ikke gitteret til biltema ha fungert i det hele. Jeg har desverre ikke noe alternativ å anbefale utenom at det kanskje kan være lurt å stikke innom en merkebilforhandler og høre hva de sier der. Det koster en del mer, men da får du mest sannsynlig en skillevegg som duger. Ellers så er jo bur også et veldig godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.