Jump to content

Enkel pakkpose til telt.

Ludden

Recommended Posts

Annonse

Litt som pakkposen til Marmot Limelight 2P-teltet mitt. Ganske uhåndterlig størrelse på det som standard for å legge til rette for stengene, men stort nok er den i hvert fall.

Både ytter-, innerduk og footprint kan rulles sammen i mye mer kompakte og separate ruller slik at hele teltet, minus stengene kan ligge vannrett i bunnen av sekken. På den måten blir bare halve lengden på pakkposen brukt. Det overflødige bretter jeg bare over, selv om jeg kunne vurdert mindre pakkposer for ytter- og innerduk eller til og med droppe hele pakksekken om man er rutinert på å rulle sammen teltdukene til ryddige og kompakte former. Hvor ofte har man behov for å bære teltet samlet i en pose?
Posen til stengene fester jeg på en av sidene utenpå sekken, eventuelt så står de loddrett inne i sekken. Det hele blir veldig plassbesparende og jeg slipper å ha én svær pølse av et telt stående loddrett i sekken som alt annet må pakkes "rundt".

Edited by sneakyowl
  • Like 1

Smart og billig løsning. Jeg skal selv lage flere poser i samme løsning som din, med lufteåpning så jeg kan presse luften ut. Har en slik til mitt vaude telt. Går så mye raskere enn å stå der å prøve å stappe ned i en trang posetopp. Skal også lage en til min lavvo. Det er rimelig håpløst å jobbe med slik det er nå.