GÃ¥ til innhold
  • Bli medlem

Alpinski bindinger justeringer. Hjelp 😋


Martin B.

Anbefalte innlegg

Hei. 😊 Har alltid lånt alpinutstyr tidligere, har for første gang kjøpt carvingski nå på nett med montering og sko.

 Problemet nå var at skoa jeg bestilte var for små (27,5) og byttet disse i 28,5. Det var mye folk i butikken og virket som den ansatte stresset litt da han kun justerte bakbindingen bakover. Det er ett center punkt på skien og etter bakbindingen ble flyttet 1,5cm lenger bak så er ikke skoen i center lenger. Har dette mye å si, eller er det ubetydelig? 

Bindingen heter salomon nl10 og fremre binding er ikke justerbar slik jeg ser det, og må evnt lages nye hull hvis den skal flyttes. 

Takk for all hjelp. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du vil merke veldig stor forskjell om ikke du har mye erfaring på ski. Generelt så kan man si at markert midpunkt er veiledende og så justerer man ut fra egenskaper man ønsker å endre (eller som meg, justerer eller flytter bakbinding etterhvert som barna vokser inn in nye/større sko mens frambinding blir værende i samme plassering på skia. ;) )

Generelt så kan du si at dette påvirker skiene dine på følgende måte:

image.png.3829c33dea85e52c48b8f3f9e7856fb5.png

https://blog.skis.com/faqs-about-remounting-skis/

https://www.coalitionsnow.com/blogs/tips/mounting-your-ski-bindings

 

Uten å vite hvilke ski (og skienes parametre/egenskaper) så er det vanskelig å si noe mer. :) 

 

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.