Jump to content

cumulus og fortolling

Recommended Posts

Annonse
5 minutes ago, francesco ugolini said:

takk for svaret. Jeg kjenner de godt men jeg har alltid bestillt til Italia. Lurte om de virkelig sendte med dhl til norge og evt. hvor mye fortolling med dhl er fortiden...

Sist jeg fikk pakke med DHL tok de betalt for moms (vareverdi samt frakt), pluss et gebyr for at de la ut for momsen (fortollingsgebyr) som var på noe under kr 200.-.
Men jeg er usikker på om de øker gebyret etter varens verdi, det forbauser meg ikke, det er jo DHL. Ta kontakt med DHL på telefon, de svarer ganske kjapt.

5 minutes ago, Fahaug said:

Jeg fikk levert en custom Panyam 600 + lite Line 300 nå før jul. Betalte 430,- til dhl for tollbehandlingen i tillegg til mva. 

Pakken ble sendt fra Gdanya onsdag ettermiddag og ble levert på døra mi fredag formiddag.

Det var over dobbelt så mye som jeg betalte for tollbehandlingen. Verdien på varen min var lav, drøyt 500.- inkl. frakt fra Japan.
Var dine varer dyrere?

Bjørn J skrev (6 minutter siden):

Det var over dobbelt så mye som jeg betalte for tollbehandlingen. Verdien på varen min var lav, drøyt 500.- inkl. frakt fra Japan.
Var dine varer dyrere?

Man må jo kunne si det, ble 490 EUR for de to posene inkludert porto.

francesco ugolini skrev (1 time siden):

ok. litt dyrt men det blir ikke noe tur til Italia på meg med det første...

Ja, jeg synes DHL var dyre. Porto fra Cumulus var kun 19 EUR, så det hjalp jo litt på totalsummen. 

Veldig godt førsteinntrykk av Cumulus sin kvalitet!

Cumulus fikk nye nettsider for en liten stund siden, der du kan klikke på 'globen' oppe i hjørnet og velge 'International' for å få priser uten VAT.

Jeg bestilte en Panyam 600 derfra i starten av november, der jeg betalte €259 for soveposen pluss €15 for frakt ved bestilling. Deretter fikk jeg regning fra DHL på kr 1046 for norsk MVA og fortollingsgebyr. Med kronekursen på det tidspunktet ble totalprisen kr 4160.

Jeg bestilte på en torsdag og DHL sto på døra på tirsdag formiddag. :)