Ingapåtur Skrevet 13. juli 2020 Skrevet 13. juli 2020 Hei! Har tenkt meg på en 4-5dagers tur til dividalen. Ønsker ikke å jakte på kilometer, men er innstilt på normale dagsetapper med tid til litt kos. Har lyst å starte turen opp Skaktardalen og utforske området oppe på fjellet her, men har også hørt mye fint om Anjajohka/Vuomajavri-området. Mulig å kombinere begge områdene på samme tur eller blir det mye på 4-5 dager? Har dere noen tips til en fin rundtur for å få sett mest mulig av naturen Dividalen har å by på? Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 13. juli 2020 Skrevet 13. juli 2020 Rart du ikke allerede hadde mange svar her. Er lite kjent der, men vet mange her på FF er. Jeg hadde en fin liten rundtur i fjor sommer. Kikk gjerne på den for ideer. Vuoma og Skaktardalen blir for tøft tror jeg innenfor din tidsbegrensning. Siter
AK74 Skrevet 14. juli 2020 Skrevet 14. juli 2020 Hei! Dividalen er nydelig! Skakterdalen kan anbefales, det er nydelig og fiskemuligheter hvis du hadde tenkt det. Det er jo mulighet for å krysse elva og gå videre mot Dærta, el ev ikke krysse elva og heller gå mot Ravdomorådet. Mot Dærta er d bare å følge merka sti. Hvis du vil returnere en litt annen vei, kan du følge merking og gå over fjellet mot Dividalshytta på retur. Hvis du går ned mot elva kan du ta inn i Ole Nergårdsbua for ei natt der. Nydelig uansett synes nå jeg, spesielt hvis været er på din side:) Masse god tur😊Har vel skrevet om noen turer fra området hvis du går inn på utinord.blogspot.no. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.