Gå til innhold
Strilaliv

Reparere hengekøye (Ticket to the moon)

Anbefalte innlegg

Junior i huset har vore så uheldig å få hol i hengekøya si. Korleis reparerer eg dette best?

Kan eg bruka reparasjonslapp frå jervenduk? Må eg kjøpa noko anna? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er laget av såkalt fallskjermnylon, altså et plaststoff. Så en reparasjonslapp av typen Gear-aid, eller Tear-aid el.l. skal nok fungere bra. Og de er tynne og gjennomsiktige så reparasjonen vises nesten ikke. Finnes på de fleste sportsbutikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av TorbjørnJ
      Har nå en DD hammock frontline som jeg i grunn er ganske fornøyd med, men er lei av å fryse når kulda kommer snikende. Ligger med et enkelt liggeunderlag under meg (som jo forsvkyver seg i løpet av natten, men det er en annen historie) men blir fremdeles kald.
      Tenkte først å kjøpe et liggeunderlag med høyere R-verdi, dette frister litt: https://www.widforss.no/jr-gear-traverse-core-primaloft-183x51x8.9-cm
      Men ser at flere anbefaller å heller gå for underquilt. Problemet mitt er da at det er så vanskelig å sammenligne underquilt A og B. På soveposer og liggeunderlag har man standardiserte måter å teste temperatur men dette har man ikke på underquilter.
      Ser man får en relativt rimelig sak fra Dovrefjell (499,-) og DD har en som selges for 799,- men finner som sagt bare empiriske data på disse. Synes det blir litt vel mye å legge ut 2500,- for en Eno Vulcan.
      Noen forslag/tips? Vil gjerne ha noe som tilsvarere en rating på -5'C

Vurderer nesten å lage meg noe selv, enten ved å kutte opp en dyndune og sy på ekstra stoff/hemper. Eller å kjøpe en sovepose og sy på hemper. Det er jo ikke akkurat rocket science. Det er jo bare en sovepose utenpå køye, over halve kroppen(?). Men fra tidligere erfaringer, når man tenker "dette kan jo ikke være så vanskelig" om ting man aldri har gjort før - så tar man ofte feil
    • Av Humbug
      Min ruslebror Asbjørn, hans hund Tyri, og jeg har vært på en medstrømsekspedisjon i Sølendalen. Videobevis her:
      Og to ferdige episoder av en nært forestående trilogi i fem deler her:
      Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Bene
      Familie på fire som ønsker turtips. Har telt og hengekøyer. Ønsker ikke å gå langt, men ha bil i nærheten og gjerne forflytte oss fra dag til dag. Ønsker utsikt (vidde, fjorder, fjell, høyder) , nærhet til vann. Bor i Vestfold, og tenker en grense på max 40 mil i omkrets. Noen som har gode og konkrete forslag?
      Mottas med takk! 
    • Av Memento mori
      Skjult lenke - logg inn for å se den har kommet med Segl i XL til 499 inkl oppheng, må jo være en knallpris.

Den ser ut til å være i god kvalitet, som Amok tydeligvis er. 

Samme opphenget som på de nye Draumr køyene. Enkel og rask å sette opp ingen karabiner, ulempen er at du kan glemme igjen opphenget. 

Bør muligens lage en ridgeline til den. Da blir bøyen rett hver gang. 

Testet den uten å ta av skoa, bare for å strekke ryggen. Det merkes at det er kaldt i ryggen uten isolasjon. Men den er lett. Blir nok med i sekken på dagsturer, hvor det er fint vær og det er muligheter til å strekke ryggen. 
      Det er ingen instruksjon bare masse advarsler. Litt liten pakkpose etter min smak. 
    • Av ost
      Hei. 
      Nå som importprisen skyter i været er det ikke så interessant å importere fra uniten. Jeg hadde egentlig tenkt på å skaffe meg en warbonnet thunderfly, men det utgår.
      Mønesnorlengden på thunderflyen er 11 feet, altså 335 cm. Regner med at jeg ikke bør gå under den lengden. Men vil samtidig tenke vekt og pris og form. 
      Så: har noen gode forslag til tarp tilgjengelig på det norske markedet for en warbonnet blackbird xlc?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.