Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til montering av Ally


Anbefalte innlegg

Annonse

Takk for mange gode tips og råd til innkjøp av kano, og montering!

I dag har jeg hatt første og andre turen i kanoen! Den første turen padlet jeg ca 1,5 km oppover elven i motvind. Kanoen er overaskende god å padle. Jeg hadde ingen problemer med å håndtere den på egenhånd. Jeg måtte til slutt snu fordi vinden ble så sterk at det knapt gikk fremover. Det ble en nydelig retur hvor jeg nesten bare trengte å bruke åra som ror mens jeg lå tilnærma langstrakt i kanoen, mens jeg nøt følelsen av å flyte hjemover igjen. Den andre turen hadde jeg med ungene på 11 år. Da padlet vi nedover elven et lite stykke til vi fant en liten avstikker som lå dekket av skog. Der var det fullstendig vindstille og med tettvokst skog på alle kanter fikk vi skikkelig eventyrstemning. 

Jeg har et spørsmål. Når elven svinger seg. Hvilken side er det best å ta svingen på? Jeg tok intuitivt innersvingen med den hensikt at jeg tenkte vinden ville løye litt under svingen, men i to store svinger ble jeg nødt til å krysse elven til andre siden. Begge gangene var vannet og vinden mye stillere i den brede enden av svingen? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet er nok roligere (men raskere) i yttersvingen fordi det i innersvingen oppstår sirkulære bevegelser slik at noe av det renner mot strømmen. Dette er sikkert noe kajakk-elvepadlere kan gi deg mye informasjon om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.