Gå til innhold
Oksen

Lødingen - tips til telt- og fiskeplass?

Anbefalte innlegg

Er det noen som er kjent i området rundt Lødingen/Kåringen som har tips til teltplass?

Vi ønsker gjerne å campe i nærheten av fiskevann og fjellturer, og liker best av alt å campe ved et vann som er litt oppe i høyden. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jag tror det fiskes en del på vannene på Kåringen men å andra siden er det litt kjipt å telte der. På fjellet mellom veien og Strandtinden er det noen vann med stor utsiktsfaktor men det er nok litt langt, ulendt og usikkert med fisk i de. 

Ved Slåttdalsvatnet finns en liten gapahuk som man kan bruke. Koseligt vann med mer lavlandspreg. Myrat nede ved gapahuken, törrere ved hyttene i nordenden. 

Nede ved Lödingen, ved hyttefeltet på Nes, er det sikkert noen telteplass å finne men också en del hytter. Sjöörret går i den lille bekken som renner ut i söröst, ellers har jeg bare fått makrell og småsei og -torsk der. 

Langs veien till Vestbygd finns mange fine teltplasser på halvöyene man åker förbi. Vannene i fjellet nord for Offersöya trur jeg kan vara ganska bra, men återigen litt langt och gå bara för en telteplass. I tillegg har jeg hört grunneierne vill ha vatnan for seg sjöl. 

Men vil man bare ha en fin natt med lite utsikt så er det verdt å pröve vilken ubebodd liten halvöy som helst mellom Kåringen og Offersöy. Du finner nok en eller annen plass på Nes og. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Bene
      Familie på fire som ønsker turtips. Har telt og hengekøyer. Ønsker ikke å gå langt, men ha bil i nærheten og gjerne forflytte oss fra dag til dag. Ønsker utsikt (vidde, fjorder, fjell, høyder) , nærhet til vann. Bor i Vestfold, og tenker en grense på max 40 mil i omkrets. Noen som har gode og konkrete forslag?
      Mottas med takk! 
    • Av Lars Verket
      Hei alle sammen,
      I 2007/08 laget jeg to bøker til Aust- og Vest-Agder. Den ene har vært utsolgt i flere år, og den andre (Aust) har jeg heller ikke mange igjen av. Derfor har jeg nå tastet inn alle waypoints fra bøkene og gjort de fritt tilgjengelig på google-map: Skjult lenke - logg inn for å se den
      Hvis noen av dere er i dette området, så setter jeg stor pris på tilbakemeldinger. Dataene er som sagt over 10 år gamle, og jeg ser for meg at ganske mye kan ha skjedd. Tilgroing av leirplass, nye opparbeidede leirplasser og ikke minst endring av P-betingelser (her er jeg redd det ikke dukker opp så mange flere, men at det er en knappere og knappere ressurs).
      Padleled er i ferd med å bli like aktuelt som kyststi, og det skjer mye på dette området. Her er det Vestfold fylke som ligger i tet.
    • Av Arve Skarbøvik
      Vi har planer om en kort telttur 21.-22. juli i området Tinnhølen. Jeg har med meg en 5-åring og en kone som sitter og restituerer seg etter en overtråkk, så det blir nok bare å gå noen hundre meter fra parkeringsplassen ved Tinnhølen. Jeg håper å finne en fin plass nær vannet, er det noen som kan bekrefte at det finnes plasser seg egner seg til telting der?
    • Av Bestemorgt
      Ønsker tips til steder rundt Sandnes som er velegnet til å sove ute. Særlig ønsker jeg tips til steder som er egnet ved vind/kaldt. Vi skal sove ute i morgen, tenkte kajakk i Lutsi, men isen er ikke gått enda. Ser derfor etter alternativer, helst med litt skog rundt, siden de melder endel vind. 
    • Av ThorBrubakken
      Hei:) Vi skal gå Galdhøpiggen neste uke. Vi er turvante og ønsker å finne en fin teltplass nede i dalen et sted. Gjerne lunt og idyllisk. Noen forslag? 

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.