-
Lignende innhold
-
Av Markagutten
Hei! Jeg er i gang med å både prøve og kjøpe ny dunpose. Problemet mitt ligger i lengden - jeg er ganske nøyaktig 185cm lang. Posene som er tilpasset maksimal personlengde på 185 virker liiiitt trange, posen med maksimal personlengde på 200 virker kanskje overdrevet lang. Vil jo verken komprimeret dunet i fort kort pose, men heller ikke ha for mye å varme opp i lang. Noen som er stått ovenfor samme problemstilling?
Posene jeg skal ha er enten Mountain Equipment Snowline eller Rab Andes 1000, de er begge laget som romslige poser da man skal kunne ha ekstra klær i posen i ekstrem kulde. Rab andes er spesielt romslig, der kan jeg trekke bena helt opp i fosterstilling i posen hvis jeg vil, er dette for romslig?
På forhånd takk for svar
-
Av Lisecat
Hei!
Trenger ny sovepose 3-sesongs og vurderer disse to fra Rab.
Tror 700 blir for kaldt på vinter. Den rococco er jo en ren vinterpose, men hvordan vil det være å bruke den hele året?
(Logg inn for å se skjult innhold)
(Logg inn for å se skjult innhold)
Er det noen her som har erfaring med disse eller Rab soveposer?
Hva tenker dere om å sove ute med disse nå i 5-7 minus?
Hva mener man med perfekt som første dunpose? Betyr det at det er en allrounder?
Mummy shape? Fordeler/ulemper?
På forhånd tusen takk 🙏🏻☺️
Mvh Lise
-
Av fjelltrolla
Hei!
Jeg har blitt "influenced" av forumet her og vurderer å gå til innkjøp av en Cumulus sovepose.
Jeg er 168cm og normalt bygd. Jeg lurer på om jeg bør velge str S (155-173cm) eller M (170-188cm). Jeg er redd S er for kort, men M er for lang.
Kan noen hjelpe meg?
-
Av AASEDAASE
Hei. I våres handlet jeg meg nye fjellsko av typen Crispi skarven 2.0 da mine daværende fjellsko bikket 16 år. Det var som natt og dag. Passform, vekt, støtte og egenskaper er jo helt sinnsykt. Både ved bruk til fritidssysler som frisbeegolf såvel som drøyere fjellturer med veldig tung oppakning gir denne skoen en suveren støtte. I dag blir kona 30 og i den forbindelse kjøpte jeg crispi Skarven EVO gtx til henne i presang. Hos xxl på Forus fant jeg støvelen i friluftsavdelingen og den blir frontet på xxl.no som en fjellsko. Men, hos Crispi selv blir den frontet som en jaktstøvel. Akkurat hva den er spiller liten trille om den fungerer som en tursko. Men spørsmålet blir om den har egenskaper som den jevne turgåer ikke trenger? Jeg leser at det er en varm støvel som fungerer godt når det blir kaldere men har folket prøvd skoen som en tursko? Og fungerer den greit til det formålet? Den blir ikke for tung?
Tidligere hadde hun noen Salomon sko i joggesko-mesh med dårlig ankelstøtte og null vannavvisende egenskaper og siden jeg har gått flere lange turer med mine skarven tenkte jeg at hun skulle få likens. Men jeg føler meg litt inhabil da jeg ikke kjenner til noe annet.
Gummi som løsner på modellen har jeg lest flere som har opplevd så akkurat den negative siden av skotypen vet jeg om.
Mh. A
-
Av Brod
Hej alle...
Overvejer at anskaffe Yeti Fusion Dry 500. Er i tvivl om kvaliteten af deres imprægnering og slidstyrke.
Finder ingen data om vandsøjle eller stofkvalitet nogetsteds...
Dunkvalitet og konstruktion synes at være ganske bra.
Har i nogen erfaringer med fusion poserne?
/Lars
-
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
Ingen innloggede medlemmer aktive
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.