Gå til innhold
fant

Noen som er kjente rundt Langesæ, øst for Holmavatnet?

Anbefalte innlegg

Hei jeg synes dette ser ut som et fint område og tenker meg opp dit i begynnelsen av august.

Vet du noe om fiskebestander, fiskekort og lignende så setter jeg veldig pris på noen tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Johan Nørstebø
      Jeg skal en tur til Nord-Norge med ally kano, og lurer på om det er noen her som har tips til hvordan den pakkes for en flytur.
      Per nå, har jeg lagt stengene inni duken og bunnen og rullet dette sammen til en pølse, og lagt resten nedi pakkposen rundt denne pølsa.
      Er dog bekymret for at spantene blir ødelagt av behandlinga de får av en flytur.
      Noen som har tips?
    • Av RazAquato
      Har nettopp kjøpt meg en 17' Ally. 
      Jeg har tenkt å henge den i garasjen mellom turer i ett standard kayak hoist system (ref bilde for eksempel) 
      Mitt spørsmål blir da om det lønner seg å henge den med stropper rundt skroget, eller om jeg bare kan henge den etter "bærehåndtakene" (de ytterste tverrgående stagene)? 
      Om jeg henger etter stagene, Vil kanoen da kunne slå seg over tid (eksempelvis om den henger en hel vinter) ?
      Dersom dere anbefaler stropper rundt skroget, hva er i så fall anbefalt avstand mellom stroppene? 2-3meter?
      Kan forøvrig også nevne at garasjen er oppvarmet, så blir ikke kuldegrader i den på vinterstid

• Av fant
      Jeg flyr til Alta i begynnelsen av august. Endelig skal jeg prøve fisket i Finnmark. Har avgrenset alternativene til to nå. Men hvilket skal jeg velge? Vest for Stabbursdalen  eller Sennalandet? Ørret og røye er like bra, fiske i elv er moro, men ikke nødvendig. Noen som er kjent?
    • Av marhaub
      Samboeren min og jeg planlegger kanotur i Femundsmarka i slutten av juni, og lurer på om noen har turtips?
      Vi har Ally-kano og planlegger 5-7 dager på tur. Hovedformålet er flott natur og villmarksliv, og et stort pluss hadde vært å komme utenfor de mest trafikkerte turistområdene (og forhåpentligvis øke sannsynligheten for å få fisk). Enkelte bæreettaper går fint, men helst mest av tida i kanoen. 

Røavassdraget har vært vurdert, men har forstått at det innebærer mye bæring fra norsk side (og svensk innfartsvei går jo ikke i disse tider...)
      Har noen tips? 
    • Av Galvan
      Etter å ha eid en Ally 16,5 DR noen år, var det til slutt bare å innse at denne kanoen ikke var det beste valget for meg / familien min. Vi fant liksom aldri helt "tonen" med Allyen. Allyen ble derfor for litt siden (med et snev av vemod) solgt, og jeg er nå på utkikk etter ny kano.
      Vurderer nå i stedet for sammenleggbar kano å gå for en "fast" kano - da jeg synes monteringen av Allyen var litt for knotete (20 minutter som det står i bruksanvisningen var jeg aldri i nærheten av...). 
      Den nye kanoen skal fortrinnsvis brukes på turer med to voksne, to barn (småskolealder) og hund. Stort sett dagsturer på flatt vann/ litt elv, og 1-3 overnattinger. kanoen bør være retningsstabil, ha greie padleegenskaper, være solid og ikke for tung. 
      - Er det noen som har tips til et godt valg av kano for meg?
      - Ser at Sportspal har lette kanoer (har tidligere vært skeptisk til aluminium) - noen som har erfaring med disse? De skryter av disse kanoene hos kanoforhandlerene.
      - Er det mulig å kjøpe lette/ robuste kanoer i f.eks materialer som kevlar / royalex etc i Norge? Finner ingen som selger dette.
       Håper på noen gode tips:)
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.