Gå til innhold
AmundJS

Valg av kjele/kjelesett

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å skaffe meg en lett kjele til "alt mulig" men blir ikke til steking. Har fra før av to tunge kjelesett av typen Primus Campfire både lite, stort og 5L kjelen da dem tåler juling og kan fint brukes på bål over lang tid. Ønsker en kjele på ca 1,3 - 2 liter. Har sett på MSR Big Kettle og Primus Primetech Pot Set 1,3. Det jeg lurer på er om noen har Primetech Pot Set 1,3 og kan veie den fancy kjelen med lokk og klype? Står 375g for hele settet på esken, 500 og noe står det oppgitt på Outnorth sin side, så det jeg lurer på er hva setter veier uten den normale kjelen? Eller om noen har et annet alternativ? Finnes det en kjele på ca 1,5L og som veier under 100g? Inklusive lokk? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,5 liter, under 100 gram inkl lokk! Da tror jeg du må se mer mot titanium kjeler. Denne kan jo være noe som passer, nå på tilbud noe som gjør prisen noe mer spiselig😉 

Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarer selv om du har kjøpt alt: Primetech pot med lokk og fancy klype 327g, med trekk altså pot cozy 380g.

Cozy er fint å sette gryta i for å få ting som ris og pasta til å trekke, sparer drivstoff ved at småkoking strengt tatt da ikke alltid er nødvendig.

Koster forøvrig en arm og en legg den MSR gryta..

Synd ikke Evernew lager titangryter med non stick lenger. Jeg har en nonstick 0.9l som veier 130g med lokk (og der lokket sitter fast når det er på)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, Omnilite skrev:

Svarer selv om du har kjøpt alt: Primetech pot med lokk og fancy klype 327g, med trekk altså pot cozy 380g.

Cozy er fint å sette gryta i for å få ting som ris og pasta til å trekke, sparer drivstoff ved at småkoking strengt tatt da ikke alltid er nødvendig.

Koster forøvrig en arm og en legg den MSR gryta..

Synd ikke Evernew lager titangryter med non stick lenger. Jeg har en nonstick 0.9l som veier 130g med lokk (og der lokket sitter fast når det er på)

En slik titangryte med non-stick høres magisk ut! Kanskje e blir å bruke fri retur for første gang? Om e finner en annen slik gryte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider