Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Prøvde Fischer XC Control 17/18 i størrelse 42. Vanligvis har jeg 41-42 i skor, men disse var for små (tærne buttet mot).

Er det flere som har opplevd at Fischer er små i størrelse? 

Skrevet (endret)

Ja, muligens. Junior her måtte opp et par nummer. Fikk beskjed fra den lokale sportsbutikken at erfaringen derfra var at de kunne variere litt fra år til år! 🙄

Endret av esphojo
Skrivefeil
Skrevet

Det varierer litt mellom merker men også innen modeller på samme merke. Racingstøvler er ofte trangere enn turstøvler da de skal sitte tightere, i tilleg har de mindre for. Jeg må ofte også opp litt i størrelse på skistøvler. Jeg har flest fra Salomon og et fra Atomic. Prøvde et par Alpina i  butikken også og de var og for trange i min normale størrelse. Mulig produsentene sender for små støvler til Norge så vi ikke skal vinne alle skirenn, i så fall burde Madshus sine da være riktig i størrelse som er norsk :-)

Skrevet
44 minutter siden, borgern skrev:

Mulig produsentene sender for små støvler til Norge så vi ikke skal vinne alle skirenn, i så fall burde Madshus sine da være riktig i størrelse som er norsk :-)

Madshus er 1 størrelse mindre enn normalt, dette er konsekvent gjennom hele størrelse-skalaen (fra små til store størrelser). Jeg har hatt 3 modeller, alle måtte være 46. Bruker 45 i alle andre typer sko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.