-
Lignende innhold
-
Av tobhar02
Nå har det seg slik at jeg og en kompis har snakket mye om å ta en lengre tur i villmarka i Kanada. Det vi sliter med, er å finne ut av hva vi bør ha som budsjett på en slik tur. Hva trenger vi av papirer, priser på flytransport, lisenser for jakt og fiske, ca pris på tur totalt? evt andre ting vi bør tenke på. Andres erfaringer innenfor tur i Kanada generelt (jakt, fiske, reise, utstyr)
Vi er fortsatt ganske tidlig i planleggingsfasen så vi er også åpne for forslag når det kommer til områder
-
Av begd
Hei der!
Er på jakt etter et lett solotelt og har nylig fått opp øynene for Bergans superlight tunnel 1 pers. Er teltet langt nok til meg med mine 190 cm? Vet at sittehøyden på 85 cm er begrenset, men har kun planer om å sove i teltet og vektlegger vindstabilitet over komfort.
Øvrige erfaringer mottas med takk (gjelder selvfølgelig også andre forslag) 😃
(Logg inn for å se skjult innhold)
-
Av Tore Knutsen Rødal
Kjøpte en Recon 125 for kort tid siden.
Sekken er brukt under 2 uker totalt.
Vært lasta med omtrent 30kg for hver tur.
Kom akkuart hjem fra en tur over børgefjell , hadde med meg perfekt utstyr (trudde jeg).Midt i turen så løsna! hele hoftebelte , ikke akkuart koselig når det skjer midt på høyfjellet i halg og sterk vind. Fikk heldigvis stroppa\teipa den fast så jeg greide å gjennomføre resten av turen.
Men nå sitter jeg her litt usikker( med utslitte skuldre) på hva jeg skal gjøre til neste tur , vil ALDRI oppleve noe slikt igjen. Er det virkelig slik at man må gå over alt av mutter\skruer\etc etc for hver eneste gang man bruker den?
Er en god sekk å bruke så håper jeg bare har fått en mandags-sekk. Venter ihvertfall spent på hva Norrøna Garanti avdeling sier
Flere som har opplevd noe lignende med sekken?
-
Av ToreHis
Hei,er det noen som har erfaring med Bergans powerframe 130+ ?
Vurderer denne sekken pga stort volum..
-
Av Steven Bergsnes
Har en Norrøna Recon 125.
Den begynne bli nåke slitt å eg ønske en mindre sekk.
Ser for meg 75-90 liter. 75 kan muligens bli litt liten med packraften, utenom det er 75 perfekt.
Eg velge komfort i utstyr fremfor gram å volum, tar det tyngste i min sekk og det letteste i sekken til dama.
Eg e veldig opptatt av slitestyrke i det eg har. Recon sekken e ca 8-9 år å den held enda men volumet blir altid utnytta 😅
Kjøpte en Lundhags Gnaur 75 da den skulle være slitesterk og ja håndtaket forsterket men d røyk på tur nr 2. Utenom det, en fin sekk men den ryk ut døra pga manglende kvalitet.
Slitestyrke, bærekomfort og funksjon. 15-25kg i last alt etter turen.
Vil ha øks, silkysaw, fiskestang, paddleårer på utsiden. So helst gode festemuligheter på sidene.
Ikkje et must men ser det som ekstremt positivt om det også er feste for pulkdrag på hoftebelte.
Vurdere Osprey Xenith i 75 eller 88. Andre forslag?
-
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
Ingen innloggede medlemmer aktive
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.