Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som vet om forskjellige typer pakkrammesekker? Idag har jeg en Bergans PowerFrame 3810 og er storfornøyd med den, men kan trenge en mindre sekk. Helst rundt 60-80L men med en ramme med visse detaljer som PowerFrame har. For eksempel så er jeg avhengig av disse rørene som stikker opp av ramma, da disse brukes til å bære rifle, ekstra bagger, poser, og mye annet. Vil gjerne også ha en L-formet ramme, da det gjør det mye lettere å pakke vedsekker/bensinkanner osv men L-ramme er ikke et "must".
Jeg har sett en del på Norrøna Reconpack, men denne er også for stor og for dyr, har også sett på Eberlestock sin Mainframe men denne mangler disse to knaggene. 
Eventuelt noen som har prøvd seg på å lage en annen sekkepose til PowerFrame? eller vet om en type sekk som lett kan festes på ramma uten å bli ubehaglig på grunn av stropper som festes på tvers av skulderremmer/ryggen? 
Jeg setter stor pris på alle forslag og hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekket ut Seek Outside? Dessverre ikke mulig å prøve disse på denne siden av Atlanteren, men de går for å være svært bra jaktsekker. Ingen erfaring med de selv, men sikler litt etter en til tyngre bør. De er laget i vanntett stoff og finnes i størrelsene du ser etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sjekke ut, men litt dyre i utgangsprisen pluss at dem blir enda dyrere med momsen og frakt, og de mangler disse to "knaggene" som stikker opp av ramma, eller.. dem som sitter på de fra Seek Outside så ut til å være for lave og smale til at riflereimen kan festes der.. men takk for tipset, skal se litt mer på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at butikken Nettojakt har noen www.nettojakt.no/tilbehor/ryggsekker-og-vesker/pakkrammesekker.html
For eksempel denne fra Savotta (Finsk merke):  www.nettojakt.no/savotta-906-ryggsekk-oliven.html

Lamnia.com (i Finland, selger til Norge, prisene er uten mva, mva betales ved innførsel/på posten) har også noen:
www.lamnia.com/no/sc/59/sekker-bagger-og-versipacks/ryggsekker?sgid=59
Bl.a. denne, også fra Savotta: www.lamnia.com/no/p/6716/sekker-bagger-og-versipacks/savotta-ljk-ryggsekk
samt denne:
   www.lamnia.com/no/p/35951/sekker-bagger-og-versipacks/savotta-jaakari-xl-ryggsekk-gronn

Har ingen erfaring med noen av de sekkene jeg linker til her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kifaru har en smart patent for bæring av gevær https://store.kifaru.net/universal-gun-bearers-p197.aspx

Seek outside har en U-formet ramme men med en såkalt "load shelf" som i praksis bare er et solid stykke stoff som er festet med stropper  til rammen som lar deg bære ukurrante kolli som f eks 1000 leirduepatroner i 2 esker á ca 20 kg hver...

 

IMG_0123.thumb.JPG.9ef7bdddcf4e7119160ac23db4832873.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hva med Savotta eller Varusteleka?

Varusteleka forhandler både Savotta og sine egne merker og har fast frakt uansett vekt og størrelse.

Eller snekre en hybrid som jeg har gjort av Varusteleka Sarma TST RP80 ramme (produsert av Savotta) og sekk og bæresystem fra FILBE pack overskuddsmateriell fra eBay

Kosta meg 2500,- og en kveld med enkel symaskinkjøring.

Resultatet

Komfortabel og bombesikker selv med 40+ kg totalvekt på noen dagers tur i Femunden.

Veier såklart en del, men vurderer man først pakkrammesekk så...

Finfin til dagsturer med tilpasningsmuligheter og kompresjonsstropper alle steder om man ser bort fra vekten.

 

Og knagger er fint, bruker de til å henge kikkert og annet.

Endret av Bjørnar Mo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 15.39, Lompa skrev:

Hvor mange liter er den?

@Lompa den er oppgitt til 96 liter i sekken + ca 44 liter på lastehylla
Jeg har bært bensinkanne på lastehylla og det fungerte supert!
På reinsjakt fungerer hvert hjørne greit til å henge riflereima over, men merk at hjørnene ikke er like utstikkende som Recon og powerframe. Rifle går fint men med handleposer fulle av proviant må en nok gå forsiktig.

Det eneste minuset (og det er et stort minus) er prisen.

Denne sekken er det man kan kalle et bære system. Du bruker sammer ramma til stor sekk og liten sekk (kan kjøpes ekstra) + du henger på rifle holder, drikkeflaske, drikkeblære, ekstra vesker ettersom hva du skal bruke den til.

Sky 5900 (stor sekk - flere dager) + Serac (liten sekk - en dag (kan også kobles direkte utpå storsekken for å få gigant sekk) er en rå kombo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fult mulig å lage ny sekk til en pakkeramme om man er litt nevenyttig. Jeg gjorde det i hvert fall til min Haglöfs 1975 modell og har nå en vanntett 100l+ sekk til 2200g.

63A06652-79AB-4676-8998-671CB9B09A44.jpeg

530195BD-780F-47FE-B97C-567777979EFB.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.