Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har fiklet litt med en 111T og etter et par runder fått den til å brenne fint. Men når jeg slukker den høres det nesten ut som det koker i tanken. Boblelyd. Tanken kjennes ikke spesielt varm ut. Noen med tips? Mener bestem det ikke er slik på den andre jeg har....

Annonse
Guest Mareng
Posted
1 time siden, esphojo skrev:

Har fiklet litt med en 111T og etter et par runder fått den til å brenne fint. Men når jeg slukker den høres det nesten ut som det koker i tanken. Boblelyd. Tanken kjennes ikke spesielt varm ut. Noen med tips? Mener bestem det ikke er slik på den andre jeg har....

Har 111C, med varmeskjold. Tanken blir glovarm etterhvert, og det koker i tanken. Kanskje noe av grunnen til at det er en skikkelig god vinterprimus på parafin.

Posted

Bensin vil nok kunne koke, spesielt på varme sommerdager. Jeg har bare brukt parafin på min 111 bråkebrenner, og den har jeg aldri lagt merke til at blir så varm.

8R derimot der koker bensinen.

dsk

Posted

Hmmm. Varmeskjold her og. Og fyrer med parafin. Men da konkluderer jeg med at dette ikke er direkte skadlig. Får fyre opp igjen og sjekke på nytt 😊

• 2 months later...
Posted

Jeg har opplevd at både bensin og parafin koker på 111T og 111C. På min 111T var det verst og tanken var så varmat det tok lang tid før jeg kunne ta i den og tanklokket. Skiftet brenner på den og problemet var borte.

Posted

Endte opp med å skifte brenner på den. Har bare testet en gang etterpå, men hørte ikke noe bobling da. Var et lite hull helt i toppen på ene stigrøret. Om det er noen sammenheng skal jeg ikke si. Byttet da den plutselig skiftet lyd under brenning, akkurat som den slo over (og brant under).

20180809_104935.jpg