Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Besseggen 2006


Torgeir

Anbefalte innlegg

Dette er ikke noe reklamestunt, altså.. :)

Jeg kjøpte nye sko her om dagen, Crispi Besseggen, og ble overrasket over hvor store forskjeller det var på den nye og den gamle modellen. De gamle er fra 2004, mens de nye er årets modell. Sålen er helt forandret, skoen har fått høy kalosjering på tuppen, skaftet er sydd/utformet på en annen måte (trolig mykere), hælkappen er lavere og snøringen er endret. Tøft gjort å endre så mye på en bestselger, får bare håpe at alle endriger er til det bedre :) Litt skeptisk til sømmen oppå kalosjeringen der, det kan bli et lekkasjepunkt.

post-9-133474424022_thumb.jpg

post-9-133474424035_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smør på en klyse med sømlim over tuppen så holder tråden litt lenger. Ellers blir de nok fort slitt om du går mye i kvist og brask. Og det ser det ut til at du gjør når man betrakter de gamle....

Mvh Fjelljo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Torgeir,

Kan du gi en foreløpig rapport vedr nystøvlene?

Regner med at de har fått noen turer nå, det er jo tross alt snart 14 dg siden innkjøpet ;)

Forøvrig, jeg òg er litt skeptisk til sømmen over tåpartiet. La oss håpe de vet hva de gjør ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crispi har etter min mening de beste fjellskoene!

Jeg er på utkikk etter et par nye, vet ikke hva modellen heter, men det må være den høye.

De gammle jeg har skulle vært byttet for lenge siden, men jeg finner ikke noen som selger slike høye svarte Crispi sko :wink: .

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slike ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, ser ut som Torgeir ikke har fått no særlig erfaring med 2006 modellen enda :P

Kan komme med mine erfaringer sålangt da (NB, gjelder i steinura i J.heimen)

Det er 5 eller 6 par (10-12 år) siden jeg har hatt så myke støvler, så mulig mine bein har vent seg til litt stivere støvler. Mener å huske at Morten kaller Besseggen-støvlene for tøfler, og er VELDIG VELDIG enig. Tror faktisk forrige modell var hakket mer stabil i ankelen? Kroppsvekt har selvfølgelig litt å si her, men jeg er skarve 74kg fordelt på 186cm, så igjen til myke støvlers disfavør??

Brenner under beina etter kun korte turer(8t), slafsete og fæl etter mitt syn! Min gode turkamerat Kurt, med erfaring fra 2 par fjellstøvler, dog +100 2k, har skrytt fælt av disse støvlene. Når jeg sa på siste tur at gode støvler ikke skal "brenne" etter 20 timers turer, ble han overrasket. Han òg kjente det, men trodde det skulle være slik. Det skal de slettes ikke kjennes!!

Kommer tilbake til holdbarheten av støvlene iløpet av høsten.

NB, støvler er og blir subjektiv opplevelse!!(Så det er sagt og ingen kan arrestere meg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet å limt fjellstøvler i kveld, kjøpte meg Crispi Hunter for ca en Mnd siden. Denne skoen har gummibelagt front, og er gummibelagt fra såle og ca 3cm oppover læret.

Dette skal være beskyttelse for læret.. Greit nok

Men forstår ikke hvorfor skjøten på denne gummikanten er nødt å være på siden av skoen. Denne kunne Crispi lagt bak helen, da det er skjelden jeg rygger gjennom steinrøysene.

En ting som er gjort riktig på Hunter skoen, er at lærskjøten er lagt riktig i forhold til bevegelsesretningen.

På Crispi Besseggen ligger skjøten feil vei, skulle man lagt takstein på den måten hadde det fort blitt vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, mye enig ikveld Odin. Får ikke bli no vane vel :P

Asolo legger også taksteinen korrekt!!

Første skjøten som ryker på støvler er akkurat der du nevner! Se bare på bildet Torgeir serverte på "middels utslitte støvler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.