Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk - Bergans Nordmarka?


Mimmi

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har brukt en 45 liters Bergans (litt usikker på om den har noe annet "navn" også...) til mindre turer/ferier osv. i noen år nå, men har etterhvert funnet ut at den egentlig er litt for liten... Spesielt til overnattingsturer på mer enn to dager. Har lett litt på internett og synes Bergans Nordmarka 70 liter virker som en grei sekk. Har planer om å se på den (og et par andre) i butikken og prøve den. Men er det noen som har brukt den før og har noen positive/negative erfaringer? Jeg kommer nok ikke til å bruke den sånn kjempemasse, men pga studieretningen jeg har valgt, så blir det nok en del turer det skoleåret som kommer...

Synes det virker praktisk med sekker som har rom nederst der man kan ha soveposen, så jeg slipper å dra ut alt som er oppi sekken for å få den ut...

Ps: er ny her og håper at jeg postet dette på rett sted, og at dette spørsmålet ikke har blitt svart på mange ganger tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sekken her helt grei, hvis bruksområdet er begrenset til kortere turer og ikke tøff bruk. Har hatt min et par år, og brukt den på markaturer hvor jeg ikke har trengt større plass. Den er grei å bære, med 16kg i sekken, men er ingen langturssekk. Sidelommene har alt for dårlig glidelås, og jeg har fått begge mine ut av "spor". Jeg vil som sagt si at denne sekken er grei om du bare skal bruke den en gang i blant, og ikke bære tungt, for om du skal dette ville jeg ha lagt i litt mer penger i en sekk av bedre kvalitet og komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Høres ut som han over meg er på riktig spor. Har den samme sekken, og den har sålangt gjort jobben på småturene mine (i nordmarka), og jeg er veldig fornøyd med den. Den var billig og, hvilket var hovedgrunnen min til å kjøpe den. Tror fortsatt det er tilbud på den, hvertfall i Lillestrøm, om du bor der i nærheten. Sparte noen gode hundrelapper på normalpris... Bruker den til den ryker, så veit jeg bedre hva jeg trenger når jeg skal legge mer penger i en sekk. Om du ikke helt har kartlagt hva du trenger at sekken til skal kunne, er det kanskje greit å prøve en Nordmarka først, siden sekker kan koste mange, mange tusen mer. Tror jeg betalte 500, jeg.

En ting har jeg merket allerede, da. Det er at den neste sekken min skal romme mer enn 70 L...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller Bergans Trollhetta!

Sykt god sekk med tanke på bærekomfort og spekket med praktiske løsninger, blant annet en avtagbar liten dagstursekk...

Selvfølgelig ordentlig Bergans kvalitet!

Finnes i 75 liter, hvis du ikke vil ha med dagstursekken tipper jeg selve sekken er på 70 liter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmh, tror det var denne jeg hadde før, og jeg hadde to problemer med den. Nederst på sekken ble det etterhvert slitatsje (etter få turer, altså lite slitesterkt) ved metallskinnene som ligger inni ryggen av sekken. Hadde jeg ikke oppdaga dette ville de til slutt ha stikki ut og ødelagt jakka mi (hull). Det andre problemet er patenten hvor en stiller inn rygglengde. Denne var totalt verdiløs. Det tok et halvt min lett gange før den hadde glidd helt ut til maks rygglengde.

Det var mine negative erfaringer med den.. Heldigvis er bergans en bra leverandør når det gjelder reklamasjoner, så jeg fikk en ny en (som ble byttet mot gavekort på stedet), og enden på visa er at jeg kjøpte meg en bergans trollhetta 95, som for mitt bruk er glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.