Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplass i Leirungsdalen


JohnB

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er tidlig ute, men det har jo aldri vært en last :roll:

I slutten av august skal jeg og en kamerat begynne vår karriere som tinderanglere. Planen er å kjøre til Valdresflya, deretter tusle innover i Leirungsdalen til vi finner en egnet teltplass.

De to neste dagene skal vi bestige toppene rundt Rasletind og Tjørnholstind.

Det jeg lurer på er om noen vet om en fin teltplass i Leirungsdalen som vi kan bruke som utgangspunkt for disse turene?

John

Snart tinderangler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er dette referansen til Tyskerplassen, eller har du gitt oss et nytt tips!? :D

John

beklager. :D

Tips til en plass som funka bra for oss på rundtur siden den ligger i forlengelsen av en opp/nedstigning fra kalvehøgda.

Tyskerplassen ligger vel lengre inne i dalen (dvs tung ryggsekk over lengre dist.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg var på Evjemoen og Sør-Varanger og gikk under navnet Smiley av en eller annen grunn :D

I reint gamle dagar budde trolla Tindulf Grindo og Langbein Rise i desse staselege residensane. Ein gong Langbein Rise skulle på besøk til grannen i Grindo, var han uheldig og trødde beint nedi Vangsmjøsa med eine foten.

Då sette han seg på Grindadn, vrei sokken sin, og så sa han, "E ha vatt (vassa) mang ein dipil (vassputt), men alder vorte brokeblaute før". Vatntet som han vrei or sokken, vart til Gridetjernet, og søkket etter trollbaken ser ein i Grindo den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt ringer rundt teltplassene i Leirungsdalen som jeg har lagt merke til (hvis jeg husker rett).

Kan jeg forresten få spørre hvilket kart du har tegnet plassene inn på. Kartet ditt ser mye mer detaljert og bedre ut enn mitt.

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det? Jeg ser at kartbladene er 0,5 til 1,5mb, og det er ikke så mye når man vet hvor stort et M711 kart er... Nok til skjermvisning, men print?? Selvfølgelig uten å måtte printe så knøttlite at kartet knapt kan leses....

Sveinemann.

Tommeliten blir vel nick'en på deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.