Andreas Moen Skrevet 16. juli 2016 Skrevet 16. juli 2016 (endret) Hoy! Ønsker å legge neste tur langs elv med utgangspunkt i fjellheimen, og lurer litt på hvor jeg skal reise. Hadde derfor vært fint med noen tips. Kjenner til mange elver altså, men plutselig får man tips om en perle man ikke var klar over. Kriterier: -Østlandet. -God blanding av vill elv og rolige partier. -Gode fiskemuligheter spesielt for markfiske. -Lite folk langs vassdraget. -God vannføring så og si hele sommer og høstsesongen. På forhånd takk! Endret 16. juli 2016 av Andreas Moen Siter
Imp Skrevet 16. juli 2016 Skrevet 16. juli 2016 Ser du bort fra vill elv, er Haldenvassdraget et forslag. Siter
Vidar Brenden Skrevet 16. juli 2016 Skrevet 16. juli 2016 Fra mitt barndoms fagre minne .... I Skåbufjella (Nord-Fron kommune) finner du følgende elver som jeg tror dekker din beskrivelse (starter på ca. 900 moh og er spesielt egnet for markfiske): Stubben (ut av Åkre), Flekka (ut av Flekkvatnet), Hinøgla (ut av Nedre Heimdalsvatn). Du må altså først til Vinstra i Gudbrandsdalen og fra der kjøre til Skåbu og videre innover. Vannføring bør avklares med lokalbefolkning i forveien. https://www.inatur.no/fiske/50f94e1ce4b08cc32629bd60/felleskort-for-espedalen-bygdealmenning-og-fron-statsalmenning 1 Siter
Andreas Moen Skrevet 18. juli 2016 Forfatter Skrevet 18. juli 2016 Takk for tips! Har også hørt gjetord om Begna-elva. Noen som har vært der? Visstnok fantastisk å gå fra Langedrag og nedover. Er likevel litt skeptisk pga E16 som går langs elva. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.