Gå til innhold
  • Bli medlem

PeterMM

Anbefalte innlegg

Jeg skall kjøpe meg nye skall klær, bukse og jakke.   Jeg ønsker å bruke de både om sommeren og vinteren, om sommeren for lengre fjellturer/vandringer, men da som overtrekks klær om det er dårlig vær, regn og kaldt osv, bruker mer luftig turbukse til vanlig fint vær.  Går en del i varierende terreng , Jotunheimen er en favoritt. 

Onsker og å kunne bruke samme settet til toppturer om vinteren , kanskje til og med i alpinbakken. 

Ønsker og og bruke jakken litt til daglig i dårlig vestlandsvær. 

Hva bør jeg kjøpe? kan dette kombineres?  erfaringer?

Endret av PeterMM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du slette...

Det var ikke lite. Slitasjen vil bli stor, og klærne vil ikke holde lenge. Jakken muligens 2-.3 år.

Og så var det svettelukta.. Mye vask reduserer holdbarheten og den ytre vannavstøteligheten.

Jeg har kjøpt egen Gore-tex jakke for "daglig"bruk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.