Gå til innhold
  • Bli medlem

Hurra, jeg fikk gutten min hjem i et stykke


Anbefalte innlegg

  • 6 måneder senere...
Skrevet

Hvis man ikke er flink å bytte kjede ofte (ved 1.5mm forlengelse på 10 ledd=254mm) så slites kassett og krankdrev skjevt. Tennene på tannhjulene blir slitt på den ene siden, som gjør at et nytt kjede vil "glippe", når det gamle, slitte kjede fremdeles virker. Det er derfor 2 skoler for dette:

  1. Kjøre drivverk samlet til det er helt utslitt. Skifte deretter alt dvs. kjede, kassett og begge krankdrev.
  2. Bytte kjede ofte. I lengden er dette noe billigere enn å slite ut hele drivverket samlet.

Husk at helt nytt drivverk ofte trenger noen mil før det fungerer optimalt. Dette har jeg opplevd flere ganger. Antagelig er det maskineringsmerk e.l. som må slites vekk før man får et drivverk som girer mykt og konsistent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.