Gå til innhold
  • Bli medlem

Hurra, jeg fikk gutten min hjem i et stykke


REs

Anbefalte innlegg

  • 6 måneder senere...
Annonse

Hvis man ikke er flink å bytte kjede ofte (ved 1.5mm forlengelse på 10 ledd=254mm) så slites kassett og krankdrev skjevt. Tennene på tannhjulene blir slitt på den ene siden, som gjør at et nytt kjede vil "glippe", når det gamle, slitte kjede fremdeles virker. Det er derfor 2 skoler for dette:

  1. Kjøre drivverk samlet til det er helt utslitt. Skifte deretter alt dvs. kjede, kassett og begge krankdrev.
  2. Bytte kjede ofte. I lengden er dette noe billigere enn å slite ut hele drivverket samlet.

Husk at helt nytt drivverk ofte trenger noen mil før det fungerer optimalt. Dette har jeg opplevd flere ganger. Antagelig er det maskineringsmerk e.l. som må slites vekk før man får et drivverk som girer mykt og konsistent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.