Jump to content

Telting ved Gulfjellet

Jorun74

Recommended Posts

Hei!

Jeg vil gjerne dra på telttur med de tre barna mine i alderen 6-13 år. Jeg har tidligere overnattet på Ulriken, før jeg fikk vite at det er ulovlig der pga drikkevann. Nå har jeg veldig lyst til å overnatte på Gulfjellet i stedet - men er redd for at det er de samme drikkevannsbegrensningene der også? Er det noen som vil være så snill og dele et fint sted å telte ved Gulfjellet? Barna klarer å gå 1-2 timer med oppakning, avhengig av hvor bratt det er. Vi vil gjerne "gjemme oss litt", late som om vi er helt alene og skal klare å overleve langt ute "i ødemarken". 

Edited by Jorun74
Lærte å tagge.

Annonse
Den 12. april 2016 at 12.05, TR skrev:

Hei, du kan godt telte ved Risnestjørnan - gå da fra Gullbotn. Veldig fint område, lite folk, ørret i vannene. God tur! 

Tusen takk for tipset, TR! Slik du beskriver det høres Risnestjørnane nydelige ut, akkurat slikt som jeg ser etter. Ønsker også deg en god tur, hvor enn du ferdes.

Nå har jeg forresten snakket med Vann- og avløpsetaten i Bergen kommune, og fått vite følgende: Drikkevannet på Gullfjellet er Svartavatnet og alt som renner inn mot det, dvs Gjullfjellstjørnane og alt rundt Redningshytten. Ellers er det store områder tillatt for telting! Selvfølgelig med pen rydding etter seg, og uten gjenglemt søppel eller andre menneskespor.  

• Like 1