Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Best i august om du ønsker tørrere og varmere forhold. Kan fort bli snøstorm i juni. Men det er jo bare ekstra gøy med litt vær innimellom :) det varer jo som regel ikke så lenge. Har opplevd sidelengs snø i juli også, med påfølgende grisevarme et par timer etterpå. 

• Liker 1
Skrevet

gjendebåtene pleier å begynne å gå ca midten av juni avhengig i når isen går. Så i så måte er alt før midten av juni tidlig. Var oppe på glittertind i slutten av juli for et år siden og da snødde det ned til ca 1600 meter.

• Liker 1
Skrevet

det kan være fint på den tida av året. du må nesten bare se hvordan våren blir, har mye og si om den blir varm eller kald. hold øye med senorge.no. ellers så¨må du nok belage deg på å gå på endel snø om du går opp i juni

Gjest Landsem
Skrevet

I fjor var det EI varm uke i august, før det kun halvsurt piss. Kunne hatt med ski og gått fra Mjølkedalen til Olavsbu den uka..

• 2 uker senere...
  • 3 år senere...
Skrevet (endret)

Jeg forsøkte meg på Glittertinden fra Glitterheim Torsdag 3. juli og det var et blåsende vinterhelvete som jeg aldri har sett på sørlandet selv i januar.  Nesten umulig å holde seg oppreist og måtte snu på 2230 meter. 

En advarsel til alle om å ta værmeldinga seriøst når det dreier seg om Jotunheimen! Jeg trodde at det bare skulle være lett snø i lufta og frisk vind, men lærer til neste forsøk! :P

66592746_658531344663193_8479996928304611328_n.jpg

Endret av Kjetil Aleksander
  • Liker 2
  • Hehe 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.