Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Hilleberg Atlas


renzir

Anbefalte innlegg

I dag har jeg en Varanger 8-10 som familietelt og et Keron 4 GT som vinter/ekspedisjonstelt. Lavvuen er ikke helt egnet til basecamp på fjellet på vinteren, men fint i skogen. Nå er ungene litt større og Keron 4 GT begynner å bli lite som basecamp telt på fjellet. Vurderer seriøst skaffe et Hilleberg Atlas for å erstatte lavvuen. Er det noen som har erfaringer med ett slik telt. Tenker spesielt på:

 

  • Romfølelse ift en varanger 8-10 eller tilsvarende størrelse lavvu
  • Generelle løsninger
  • Valg av innertelt, hvilke type ville du valgt?
  • Hvordan løs bunnduk fungerer
    • I mye regn over tid. Renner det fra siden og inn på bunnen?
    • Tett mot mygg i sidene?
  • Er det myggnetting i yttterteltdørene og i sideventilene? Vet det er det i takventilene...
  • Annet du ville trekke frem?

 

 

Har også et Staika telt. Løsningen med lufting i taket er jeg veldig forøyd med. Fungerer bra i det teltet. Kvaliteten på Hilleberg stoler jeg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.