Gå til innhold
hgmann

Tursko/fjellstøvel til ungdom

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har to barn på 10 og 12 år. Disse har til nå gått i joggesko når vi er på tur. Dette har ikke vært helt optimalt når det er vått og når terrenget krever noe mer støtte i ankelen. Noen som har tips til gode tursko/fjellstøvler til ungdom? Mulig klassiske fjellstøvler blir overkill, men kanskje noe i retning av lette goretexsko/hikingsko?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ein goretex sko med sole som går litt utover (om du forstår) slik at sidestabiliteten aukar kan kanskje være ein tanke? Type Viking eller Salomon. Evt ein av dei mange lette støveømodellane som sorterar under "markastøvel". 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Thomasaa
      Hei.
      Har tenkt å gå fra Sognefjellhytta og ned til Hjelle midt i Juli.
      Går med en på 6 og 11.
      Har tenkt å ta det med ro og slappe mye av. Skal telte istedenfor hytter. Vil ha med varme klær osv.
      Men hvor kaldt kan det bli om natten? Er det stor tjangs for at vi (barna) vil hutre og fryse mye eller går dette greit?
      Takk!
      Thomas
    • Av Hjulsund
      Hei
      Trenger litt råd og tips fra erfarne fjell- og turfolk.

I sommer har vi tenkt til å bli med svigers på tur i fjellet. De brukte to uker i fjor på å gå på Hardangervidda og ble skikkelig bitt av basillen, men har ikke så mye erfaring med fjellturer bortsett fra det. Min samboer og jeg har lite erfaring med turer både på fjellet og i skogen. Men det vil vi endre på.

Planen er å lage en camp i Jotunheimen og veksle på å gå litt turer og toppturer. Jr får nok ingen toppturer i år. Jeg tipper campen blir liggende på rundt 1300-1400 meter. Det vi er mest usikre på er hva han skal sove i. Det kan jo fort bli minusgrader på nettene, så han må ha noe varmt. I barnevogna ligger han i en sovepose av dun, og har sovet ute hele vinteren. Det har da vært temperaturer ned mot -10. Men da har vi masse klær på han samtidig. Holder det med en slik vognpose, eller burde vi investere i en sovepose. Hvilken sovepose kan anbefales i så fall? Har lest litt om Isbjørn, men de har en til barn som er 170 lang. Jr er ca 90 lang nå, kan jeg da i tilfelle snurpe igjen resten av posen hans? 

Mvh
      Hans
    • Av AASEDAASE
      Hei. 
      Til sommeren blir det norgesferie på oss. Tenker bilferie fra sør til nord men med kombinasjin av telting og turer i områdene vi kjører gjennom. Kona spurte meg her forleden dag om guttungen som forøvrig er 9 måneder nå kan ha vanlig myggspray? Det vet jeg ikke men da foreslo hun å høre med dere her inne 🙏
      Så kan man bruke vanlig myggspray på så små unger eller må de ha noe speisa tilregnet småbarn? 
    • Av TL
      Hei, 
      Har søkt litt både her på FF og ellers angående fjellstøvler, men har ikke konkludert ennå.
      Jeg er på utkikk etter gode allround-støvler som skal brukes i variert terreng (toppturer/ ukesturer med tung sekk/ enkle dagsturer i skogsterreng, osv.).
      Fjellstøvlene må ha god støtte rundt anklene og solid såle med godt grep.
      Vekt er underordnet. Mye viktigere er at de tåler stor belastning.
      Håper å holde meg under kr. 2000,-, men ikke en absolutt grense.
      Tips?
    • Av johnpd
      Guttungen har bursdag og blir 7år. Han brukte en del øks i friluftsbarnehagen og etter han var med meg og stablet ved i vinter vil han gjerne ha sin egen øks så han kan være med å hogge. Noen som kan anbefale en øks?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.