Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til 3 dagers telttur


Only_Meg

Anbefalte innlegg

Som nybegynner av teltturer i fjellet, trenger jeg nå litt guiding i forhold til hvor det er greit å bevege seg.

Jeg (som fjelltur/topptur-entusiast) og min samboer (som er mer glad i "å sette opp telt og lage mat på primitivt vis" -delen) hadde 3 dager på Hardangervidda i fjor sommer, men ettersom det er for mye snø og vått i bakken der, må vi finne et annet sted å gå i år.

Vi har sett litt rundt, og vurderer Skrimfjell. Litt fordi vi bor utenfor Tønsberg og ikke har lyst å kjøre 3-5 timer for å gå tur, og litt fordi vi har lest at det skal være fint å gå tur der.

 

Har noen erfaringer med fine ruter i det området? 

Eventuelt andre steder som ikke er for langt unna, men samtidig helst over tregrensen?

 

Tar imot alle tips med takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Velkommen til Fjellforum :) Jeg har ikke vært i Skrimfjella selv, så der har jeg ikke mye tips å komme med, men hvis du velger Turkartet øverst i menyen og leter deg frem til Skrimfjella på det kartet så vil du få opp en rekke turrapporter fra det området, kanskje det kan være til hjelp? 

 

Et lite stykke lenger nord har du også Blefjell, der finner du både topper og vidde, et område jeg virkelig kan anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca to timers kjøring så har du Lifjell som er et lite Høyfjellsplatå med endel bakker fiskevann og turstier. Du kan komme deg inn fra Bø, Notodden Hjartdal og Seljord. Endel av vegen må en betale bom men fint område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.