Gå til innhold

Lijenta

Aktiv medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Lijenta

Nylige profilbesøk

453 profilvisninger
  1. Det høres ut som en god tanke, Jeg får tenke mer på den og lære meg mer om tørking.
  2. Ja også en tanke å sikre seg med most mat før tur. Men blir kjedelig men da er jeg i hvertfall sikret meg mat på tur. Og ja maten holder seg en helg om den taes med frossen. Godt å ha noen å diskutere med så en finner løsninger som en glemte en viste om og nye løsninger på ting. Ja ser den at det kan bli for lite friksjon og bare bli låst der. Når det gjelder å ligge i soveposen i nedoverbakke
  3. Alt dette er å få tak i i Norge også, men det ejg har sett på i Norge har vært stort og noe så moser det ikke maten godt nok. Men skal ta det med videre og sjekke ut litt Takker for alle ideer
  4. 15 cm er faktisk mye, har ikke klart å bygge det bra opp med klær. Jeg kan ikke bare heve hodet opp så mye. Men skal tenke på den sea to summit for fant ei som var 13 cm høy og da går det kanskje an å bygge opp med klær i tillegg. Ligger jeg i bakke så har jeg tenkt å stoppe glidning med å putte sekken under føttene til å skli i mot. men kan jo hende jeg trenger noe mer også da
  5. Jeg sliter med kraftig reflux og svelgvansker og må finne alternativer til hvordan jeg sover og hvordan jeg tilbeder maten. Maten er fra før av begrenset fordi jeg har kraftig intoleranse. Altså om natten så må jeg ligge med hodet minst 15 cm høyere enn føttene. Hvordan løser jeg det på fjellet? I skogen har jeg tenkt å investere i en hengekøye. Men hvilken? Og ja jeg kan legge meg i en bakke men hvor bratt må bakken være når jeg er 158 cm høy og hodet må ligge 15 cm høyere enn beina? Kjedelig å ligge i telt alene men enda være å ikke komme på tur. Maten må jeg tørke på forhånd ser jeg, men plutselig så kan jeg få såpass svelg vansker at jeg må gå over til most mat. Hvordan kan jeg få til most mat på fjellet/ i skogen uten strøm? Det er gjerne kjøtt, grønnsaker og sant som skal moses Har dere noen forslag til disse tingene så er det fint. Jeg ønsker å fortsette å drive på med friluftsliv så det betyr mye for meg å finne løsninger. Og ja jeg maser på leger men dem vil ikke operere pga svelg vanskene.
  6. Altså når det Skrev vel dårlig det jeg mente. Altså er det få som bruker en bok så blir det veldig tydelig hva hver enkelt skriver i boka. Men er det flere som skriver i boka blir det ikke så tydelig hva hver enkelt skriver. En nekter ikke folk å skrive i en åpen bok. Hvis en vil nekte så får en fjerne boka. Og når boka er åpen for alle så vil det komme ytringer en ikke alltid liker. Men hvor går grensen for hva en skal tillate i en åpen bok som folk skriver i at dem her vært på et sted. Hva med et sitat fra koranene? Hva med politiske ytringer nå som vi har kommunevalg til høsten? Hvor går grensa for hva vi kan skrive i en bok for et gitt sted?
  7. Gjør plassen enda mer populær å gå på og skrive i boka så drukner det
  8. Ca to timers kjøring så har du Lifjell som er et lite Høyfjellsplatå med endel bakker fiskevann og turstier. Du kan komme deg inn fra Bø, Notodden Hjartdal og Seljord. Endel av vegen må en betale bom men fint område.
  9. Men hvordan skal en tørke kjøtt og grønsaker? For utenom i stekeovnen. Hvor store stykker og hvilken varme? Kiloprisen til tørrfisk er jo formidabel og Beef Jerky kan jeg ikke spise for det er ikke et reint nok produkt.
  10. For å ta en start vi dør ikke av angsten selv om det føles som vi gjør det. Dagsturer har jeg tatt alene i over 20 år og ikke opplevd noe farlig i skog og mark men fått inn i ryggmargen når jeg må gå forsiktig. Start gjerne med det som er lettest å få igang dagsturene. I nærheten av der du bor er det sikkert stinett, sjekk ut hvilke som er populære. Større mulighet for å ikke bli alene på tur. Si til deg selv at jeg har fått en seier hvis jeg klarer å gå så og så langt inn på stien. Klarer du det så har du også nåd et mål. Hvis det er overnattingsturer og det å være alene så ta med deg ungene og kompissene til ungene. Det kan virkelig fungere. Har selv endelig sluppet taket på nattredselen som kom fra en reel opplevelse i barndommen. Det klarte jeg ved hjelp av hunden og at jeg sa til meg selv at angsten var da bare velkommen for hunden vekker meg allikevel. Så nå reiser jeg på alt fra dagsturer til overnattingsturer med hunden og sover godt, tidligere har det fungert å reise på overnattingsturer med andre
  11. Hei! Jeg har ekstrem matintolleranse og kunne godt tenke meg en ukes tur på vidda. men trenger litt hjelp for å få det til. Det jeg spiser går mest i proteiner og fett. I grunnen lettest å si hva jeg kan spise en hva jeg ikke kan spise. Egg, kjøtt, fisk, noen typer bacon, olivenolje, smult, brokkoli, blomkål, stangselleri agurk, salat, blåbær, rips, bringebær og molte, oliven mandler og endel nøtter ja dette er vel det meste jeg kan spise. Men hvordan kan jeg få det ned i volum og hvordan kan jeg få det til å holde så lenge i sekken? til daglig går det med 36 egg på 6 dager også går det ca en liter oliven olje på en uke. så må jeg jo lage middag til dette og sikkert øke inntaket av mat HAr du/dere noen tips så jeg kan få gjort det jeg virkelig har lyst til å gjøre.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.