Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til en god storsekk


Anbefalte innlegg

Det samme har Recon.

 

 

Ja. De er begge gode og jeg har brukt recon i Forsvaret. Dessverre er det så lenge siden at jeg ikke husker hvor lenge, eller hvordan det var. Vi hadde egentlig ludvig-sekker, men fikk prøve denne typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norrøna Recon Pack er det råeste jeg noen gang har hatt på ryggen, kom nylig hjem fra to uker på fjellet hvor sekken ved start veide 37 kg+kameraveske på brystet og det var aldri noen store problemer med komforten. 37 kg blir selvfølgleig tungt, men pakkramma fordeler vekta helt perfket. Roterende hoftebelte hjelper også til på bevegelsene, lettere og holde balansen ved vading på smale stener osv.

Denne sekken anbefales! Andre sekker kan sikkert være like gode, men tviler på at det lar seg og gjøre og lage noe som faktisk er bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsport.no kan du dra innom å sjekke den ut, og prøve de sekkene du vil ha. De har SUPER service, de hjelper til med tilpassing av sekker, samt har sandposer som de kan legge i sekken slik at du får vekt i sekken.

 

I tillegg så får du som medlem her på fjellforum også rabatt på ikke rabatterte priser. 

 

Jeg kan anbefale Fjellsport for alle og enhver. Lenge siden jeg har fått så god service på noen sportsbutikker som på fjellsport. :-)

 

Jeg har vært og prøvd en del sekker, og har ennå ikke funnet den "rette" for meg. Den sekken jeg virkelig kunne tenkt meg, har de sluttet og lage.

Denne jungelen med sekker er vanskelig å finne frem i. Så lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun tungpakket tre forskjellige "store" sekker. Bergans 85L (modell husker jeg ikke), Bergans powerframe 120+, og Fjällreven Kajka 100. De to Bergans sekkene var forferdelig! I tillegg har jeg hatt en Bergans bæremeis, som også er så å si ubrukelig for min kropp. Fjällreven kjøpte jeg uprøvd (?) og har lesset den sprekkfull flere ganger og er noe helt annet en de to Bergans sekkene. Så for min kropp er Kajka hel suveren, selv med godt over 30kg på ryggen. Samt at den har mange fine løsninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.