Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har prøvd briller med kamera på tur?


tyggis

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd briller med kamera på fjelltur? Sånne f.eks.? http://www.spyworld.no/products-page/spionkameraer/pivothead-actioncam-solbriller/ eller er det bedre med goprokamera? Eller bare bruke fotoapparatet til filming.

Problemet er vel batterikapasiteten på slike briller og gopro. Og rister det når man går? Skulle tro det?

 

Og appropos fotoapparat og batteri, hvordan gjør dere det, dere som tar mye bilder, drasser med masse batteripakker eller satser på å lade på fjellhytter el. lign, slike altså: https://www.dnt.no/hytter/betjente/ ?

 

Jeg har et ganske bra fotoapparat, ville dere anbefale å bruke det til filiming eller å bruke et goprokamera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt fotoapparat(Nikon D3100 speilrefleks) til filming i ny og ne, men kommer nok til å investere i et separat videokamera når økonomien tillater det. Filmkvaliteten på fotoapparatet er veldig god, men tyngden og utformingen av kamerat gjør det mindre brukervennlig til filmopptak. Særlig ved filming når jeg selv er i bevegelse er det tungvint å stadig måtte trykke utløserknappen for å bruke autofokusen. Det er også lett å glemme å fokusere når du er i bevegelse. Autofokusen på fotoapparatet lager også så pass med lyd at mikrofonen fanger det opp, det er ikke helt ideelt det heller. Mikrofonen er heller ikke imponerende god på fotoapparatet. Den er veldig følsom for vind. Det er riktignok inngang som kan kobles til ekstern mikrofon om jeg ønsker.

Jeg kommer nok heller til å investere i et lett videokamera med brukbar kvalitet. Gjerne med mulighet for ekstern mikrofon som lar seg skjerme skjerme godt mot vind. Overtrekk av type "ullvott" er jo glimrende til å dempe vindstøy. Jeg kan også godt tenke meg et Gopro type videokamera for action filming, men ser for meg at det kan bli litt for snevert som eneste videokamera.

Her er et opptak jeg gjorde med fotoapparatet som godt illustrerer noen av de tingene jeg irriterer meg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.