Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av 3 mannstelt


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Turlyst

Noen som vet on helsport storsylen er 110 cm høy i hele innerteltet, eller er det bare deler av teltet som er 110 cm?

Det er svart på her http://www.fjellforum.no/topic/35219-totalvekt-på-bo-og-sove/page-2#entry320460

Ingen kuppel eller tunneltelt har samme høyde i hele taket da konstruksjonen gjør at veggene skrår. Det finnes telt med forholdsvis rette vegger, som Bergans Helium Dome, og helt sikkert andre modeller. Helsport Storsylen her mer skrående vegger, som lett ses på bilder av teltet, men er rimelig romslig for det. Tunneltelt har jo den største takhøyden midt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har copper spur ul2. Det teltet jeg bruker klart mest. Lett og god plass.

1 og 2 manns versjon er tighte og fine. Når det blir 3 og 4 manns versjon så blir konstruksjon litt mykere. Men neppe noe problem.

ikke noe blafring i duk i vind men duk kan knirke litt pga poryletan coating i starten.

en del hjemme her er skeptisk til telt hvor innertelt settes først. Jeg har ekstra bunnduk så jeg kan sette yttertelt først. Det sparer og slitasje på bunnduk. I tillegg kan da telt brukew uten innertelt for å spare vekt eller man kan bruke bare innertelt. Kjekt i finvær eller i kombi med tarp.

en del netting i innertelt. Jeg synes det er digg da det lufter godt. I kombinasjon med farge på duk så blir det ikke badstu i teltet når sola kommer om morgenen. På den andre side får man ikke noe ekstra varme av sola når det er kjølig.

sett flere i usa som også bruker det på vinter da det blir lite kondens pga god lufting.

2 fortelt og innganger er et pluss. Bra takhøyde i mye av teltet. Kjapt å slå opp.

så langt har jeg ikke funnet noe bedre solo/2 manns telt så skulle jeg kjøpt nytt nå hadde jeg kjøpt det på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med exped orion 3 extrem? Tenker til 2 voksne og 1 barn. Vi bruker alle synmat underlag, det ene er av den bredeste typen. Liker lengden på 230cm og høyden

 

Jeg har brukt Orion II Extrem en hel del. Orion 3 er samme teltet, bare bredere og litt lengre innvendig. Det er et robust og velkonstruert telt, lett å sette opp, og særdeles vindstabilt. 2 innganger og 2 fortelt er en kjempefordel, særlig med 3 personer. Den innvendige høyden er også en av tingene jeg setter stor pris på med Orion, og det har en stor og god romfølelse. Jeg kan absolutt anbefale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.