Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med treg Trangia Multifuel X2 (splittet fra primushjelpetråden)


Morild

Anbefalte innlegg

Innser etter side 9 at jet ikke order å lete gjennom hele tråden på 76 sider etter mulig svar, så ha meg unnskyldt om dette har vært bragt på banen før. Min trangia multifuel X2 bruker for lang tid på å varme en l vann (10 minutt). Foreløpig konklusjon etter litt hjelp er innefra ( http://www.fjellforum.no/topic/34973-dårlig-effekt-på-brenner/#entry317797 ) er at den mest sansynlige årsaken er tett drivstoffilter. Men ikke pokker om jeg hverken får det av for evt rensing, eller finner ut noe som helst om bytting/reservedeler til denne. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uniflame Supply kunne desverre ikke hjelpe- fordi MIN trangia multifuel har deler fra Primus og ikke Optimus Nova slik trangia brukte før- nedtur. Ikke klarer jeg å google meg frem til service på den jeg har heller. For sikkerhetsskyld plukket jeg fra hverandre det som er mulig, både på pumpe og brenner en gang til og har spylt med trykkluft og fjernet sot fra spindelen- ingen bedring av effekten- tvert i mot....Det eneste jeg ikke får gjort noe med er brenselfilteret.......(som er sansynlig årsak)  :mad: Ingen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennstofffilteret ser ut som en bitteliten hvit plastgreie helt nederst på fuelrøret som står på pumpa. Jeg kikket på mitt nettopp, og ser at det kan være plundrete å bytte dette. Har du mulighet til å låne ei pumpe for å se om effekten blir bedre da? I så fall vet jo jo hvor problemet ligger.

Kanskje det går an å sende en mail til Trangia eller Primus for å høre hvordan filteret byttes? Det messingrøret som filteret sitter på kan muligens byttes med filter og det hele? Eller må du kjøpe ny pumpe med alt montert? Jeg vet ikke. Men det vet sikkert produsenten. Det er da ikke meningen at man må kjøpe helt ny pumpe fordi filteret er dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Har bruksansvisningen både i papirformat og på nett, så det står ikke på det. Problemet er at det ikke står noe som helst om hvordan dette filteret byttes, og da er jo poenget borte....Ikke ser det ut til at Trangia eller Primus eller noen andre selger slike filtre heller.

 

Alt jeg finner om filteret er dette: "Kokeapparatet er utstyrt med brenselfilter på pumpens plastslange. Vanligvis krever ikke disse filtrene noe vedlikehold. Filtrene kan imidlertid skiftes ved behov. Vær forsiktig, slik at du ikke skader tetningsoverflatene. Kontroller for lekkasje i henhold til punkt 4.5."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.