Gå til innhold
  • Bli medlem

EXPED Polaris, 2-manns telt


Tom B

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har Polaris, et telt som tåler tøffe tak. For meg som er 198 cm verdsetter jeg at dette teltet beholder full liggelengde  uansett snø/vindforhold. Den omvendte båtformen har sine fordeler i tøft vær. Men rent praktisk gir den en trang inngang og man skal være gode venner for å være to i dette teltet.

 

Jeg velger Polaris til topptur og dersom jeg forventer dårlig vær i åpent lende. Ellers foretrekker jeg Kaitum 2 som er litt tyngre men har mer volum innvendig.

 

Vær klar over at Polaris har kommet i en nyere utgave med utvendig midtre stangbue. Den gir nok noe bedre innvendig volum enn den gamle løsningen som jeg har. Sjekk derfor at det er ny utgave du kjøper, ikke gammel med innvendig bue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Polaris, et telt som tåler tøffe tak. For meg som er 198 cm verdsetter jeg at dette teltet beholder full liggelengde  uansett snø/vindforhold. Den omvendte båtformen har sine fordeler i tøft vær. Men rent praktisk gir den en trang inngang og man skal være gode venner for å være to i dette teltet.

 

Jeg velger Polaris til topptur og dersom jeg forventer dårlig vær i åpent lende. Ellers foretrekker jeg Kaitum 2 som er litt tyngre men har mer volum innvendig.

 

Vær klar over at Polaris har kommet i en nyere utgave med utvendig midtre stangbue. Den gir nok noe bedre innvendig volum enn den gamle løsningen som jeg har. Sjekk derfor at det er ny utgave du kjøper, ikke gammel med innvendig bue.

Takk for svar, dette blir nok kun brukt på solo turer, vidde og høyfjellsbruk er primer bruken, men skal se etter den nye utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket på dette teltet selv til soloturer, men er litt usikker på hvordan det er å sette opp aleine i sterk vind. Er det noen som har erfaringer?

 

Den lengste stanga går på langs  fra åpningen så den er i vindrettningen. Utvendige tverrstenger er forholdsvis korte  så det er enkelt å hjelpe dem gjennom. På gammel utgave settes tverstang på midten opp invendig etter att teltet er reist. Det gir enkelt oppsett men trolig ikke like god strekk i duken da ny utgave ser ut til å ha mer volum.

 

Men de flate stangkanalene er trangere enn Hillebergs utvendige kanaler.

post-8270-0-87985000-1422896382_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har Polaris, et telt som tåler tøffe tak. For meg som er 198 cm verdsetter jeg at dette teltet beholder full liggelengde  uansett snø/vindforhold. Den omvendte båtformen har sine fordeler i tøft vær. Men rent praktisk gir den en trang inngang og man skal være gode venner for å være to i dette teltet.

 

Jeg velger Polaris til topptur og dersom jeg forventer dårlig vær i åpent lende. Ellers foretrekker jeg Kaitum 2 som er litt tyngre men har mer volum innvendig.

 

Vær klar over at Polaris har kommet i en nyere utgave med utvendig midtre stangbue. Den gir nok noe bedre innvendig volum enn den gamle løsningen som jeg har. Sjekk derfor at det er ny utgave du kjøper, ikke gammel med innvendig bue.

Hvor denne nye utgaven å få kjøpt, Er det utgaven som oslo sportslager har? Valget står nå mellom dette og Helsport storsylen 2 +ekstrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.