Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til "Fiskeflytevest"


Ståle Sæther

Anbefalte innlegg

Står på trappene til å ofre en del sparepenger på packraft og slikt.
Trenger i den anledning en vest med oppdrift i men den må først og fremst egne seg noenlunde greit som fiskevest da packraften først og fremst vil bli brukt til fiske og ikke er tiltenkt brukt på noe spenstige elve-greier. Rikelig med lommer og slikt bør den ha så jeg har fiskeutstyret lett tilgjengelig og trygt plassert i lommene til enhver tid og den må ha nok oppdrift til å oppveie for slukbokser og slikt jeg har på kropp.
Noen som har gode ideer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan varmt anbefale Packraft.

Har selv en importert Explorer 42 som er rimeligere og har 50kg mer lastekapasitet enn f.eks. Fjord Explorer. Den er også litt lengre og noe smalere som gjør at den trolig er mer retningsstabil enn Fjord.

 

Explorer'n bruker eg til fisketurer langt til fjells. Bruker da en romslig rumpetaske til oppbevaring av fiskeutstyr. I båten er denne er klipset rundt en line som eg har trukket via alle "Strap-Downs" rundt hele båten. Skulle en forlise så berges alt utstyr og en også kan lett entre båten igjen vha linen. Dette har aldri skjedd meg da Explorer'n er veldig trygg og stabil.

 

Kjøpte samtidig en Split Splat Paddle som er fleksibel og lett: https://www.alpackaraft.com/index.cfm/store.catalog/Paddles/SplitSplatPaddle

Bruker også helt vanlig og veldig lett flytevest ala: http://www.xxl.no/sport-og-ballspill/vannsport/redningsvester/helly-hansen-launch-flytevest/p/1083220_2_style

 

Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.